وضعیت آب تهران بحرانی شد/صادرات هندوانه اشتباه است

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران با اشاره به اعلام وضعیت بحرانی برای منبع آب تهران، گفت: تولید و صادرات هندوانه در شرایط بی‌آبی فعلی، اشتباه بزرگی است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از شرکت آب منطقه‌ای تهران، محمدرضا بختیاری با بیان اینکه امروزه تهران با فقر جدی منابع آبی، وضعیت نامناسب در دشت‌های جنوبی و بیلان منفی ۱۵۰۰ میلیون مترمکعبی سفره‌های زیرزمینی روبرو است، گفت: با وضعیت بحرانی منابع آبی پایتخت، پرداخت هر چه بیشتر به کشاورزی در تهران امری غیرقابل توجیه است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران افزود: در کشوری که متوسط بارندگی آن ۲۵۰ میلیمتر است، صادرات هندوانه‌ای که هر کیلوی آن هزینه‌ای یک‌هزار و ۳۰۰ تومانی برای آب مصرفی دارد، اشتباه بزرگی است.

این مقام مسئول، تصریح کرد: به هر حال برخی از مشکلات پیش رو به دلیل سیاست‌هایی است که از گذشته در کشور حاکم بوده و در برنامه ششم، نگاه ویژه‌ای به بخش آب کشور صورت گرفته و شاهد شرایط مناسب‌تری برای صنعت آب کشور در طول سال‌های آینده باشیم.

بختیاری با تاکید بر اینکه در جلسات مختلف استانی، صراحتا وضعیت بحرانی آب تهران را به اطلاع دستگاه‌های مربوطه رسانده ایم، تاکید کرد: به دلایل متعدد از جمله بیکاری، جمعیت زیادی به پایتخت و استان‌های همجوار آن سرازیر شده‌اند که نیاز به آب آشامیدنی با کیفیت دارند و نمی‌توان چشم بر روی مشکلات آبی میلیون‌ها مشترک خود ببندیم.

وی با بیان اینکه تاکنون مطالعات امکان‌سنجی انتقال آب رودخانه‌های دو هزار و سه هزار غرب مازندران در دستور کار وزارت نیرو قرار گرفته که اجرایی شدن آن راهگشا و بسیار منطقی است، تبیین کرد: با به سرانجام رسیدن چنین طرحی، نه تنها شرق مازندران بلکه مشترکان استان‌های تهران، البرز، قزوین و حتی سمنان نیز از نعمت آب شرب برخوردار شده؛ بلکه گام مهمی برای برون‌رفت از وضعیت بحرانی این منطقه از کشور برداشته خواهد شد.

401/101

کد خبر: 722236

وب گردی

وب گردی