پذیره نویسی صندوق سرمایه گذاری زمین و ساختمان نگین شهرری

پذیره نویسی واحدهای صندوق سرمایه گذاری زمین و ساختمان نگین شهرری، امروز یکشنبه مورخ 26 دی ماه از طریق بورس اوراق بهادار تهران آغاز شد.  

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از شرکت بورس، پذیره نویسی واحدهای صندوق سرمایه گذاری زمین و ساختمان نگین شهرری، امروز یکشنبه مورخ 26 دیماه از طریق بورس اوراق بهادار تهران آغاز شد و تا روز شنبه مورخ 2 بهمن ماه ادامه می یابد.

بورس تهران به منظور اطلاع رسانی و آگاهی بیشتر فعالان بازار و سرمایه گذار با صندوق مذکور نشست خبری اصحاب رسانه مربوط به پذیره نویسی واحدهای صندوق سرمایه گذاری زمین و ساختمان نگین شهرری را در محل سالن کنفرانس بورس تهران، برگزار کرد و طی آن به سوالات خبرنگاران به طور مبسوط پاسخ گفته شد.

در ابتدای این نشست روح الله حسینی مقدم معاون ناشران و اعضای بورس تهران، حجم این پذیره نویسی را 10 میلیارد تومان ذکر کرد و افزود: با بررسی ارکان صندوق متوجه می شویم این ارکان دارای اعتبار است و برخی از آنها در بورس تهران پذیرفته شده اند. اطلاعات آنها در اختیار سرمایه گذاران است و می تواند برای این صندوق یک نکته مثبت قلمداد شود.

در ادامه این نشست دکتر فاضلیان مدیرعامل تامین سرمایه مسکن، ضمن تشکر از بورس تهران گفت: یکی از دغدغه هایی که همواره وجود دارد نوع شراکت افراد در ساخت مجموعه مسکونی و تقسیم آن است.

وی افزود: اگر قرار باشد همین مدل را در بازار سرمایه پیاده کنیم و از یک فرد به کل سرمایه گذاران تعمیم دهیم، به شکل نهادینه شده یک هویت جدید و یک نهاد مالی جدید تحت عنوان صندوق زمین و ساختمان ایجاد می شود.

معاون ناشران و اعضای بورس تهران خاطرنشان کرد: صندوق زمین و ساختمان شکل ساختار یافته سرمایه گذاری عموم مردم در صنعت املاک و مستغلات است.

حسینی مقدم تصریح کرد: در کنار خدمات بازار پولی که تحت عنوان تسهیلات مسکن به اشکال مختلف در بانک تخصصی توسعه بانک مسکن موجود است، صندوق های زمین و ساختمان نیز توسط بازار سرمایه معرفی شده است.

مدیرعامل تامین سرمایه مسکن انتشار اوراق رهنی را آغازی برای راه اندازی بازار رهن دانست و تاکید کرد: بازار رهن یک عمومیتی دارد. صندوق زمین و ساختمان یکی از بخش های آن بازار رهن می شود و مانند تمام بازارهای دیگر ما هم می توانیم بازار رهن داشته باشیم. مردم می توانند در این بازار مطالبات رهنی خود را در حوزه زمین و مستغلات، نهادینه و ابزار سازی کنند.

وی در مورد این صندوق توضیح داد: مالک این زمین شرکت سرمایه گذاری مسکن تهران و متراز زمین 5269 متر است، همچنین از 300 واحد، 295 واحد آن با کاربری مسکونی و 5 واحد آن درمانگاهی و بهداشتی تعبیه شده است که شامل 32888 متر مسکونی و حدود 485 متر درمانگاه می شود.

بهای زمین و پروانه 170 میلیارد ریال و هزینه کل ساخت پروژه 280 میلیار ریال برآورد می شود. نرخ بازده 18 درصد پیش بینی شده است.

مدیر این صندوق تأمین سرمایه بانک مسکن، حسابرس موسسه حسابرسی و خدمات دایا رهیافت، متعهد پذیره نویسی شرکت تامین سرمایه بانک مسکن، موسس آن شرکت سرمایه گذاری مسکن تهران (سهامی عام) است. متولی شرکت مشاور سرمایه گذاری امین نیکان آفاق (سهامی خاص) و بازارگردان آن نیز تأمین سرمایه بانک مسکن (سهامی خاص) است.

401/101

کد خبر: 722245

وب گردی

وب گردی