مراسم بزرگداشت آیت الله هاشمی رفسنجانی در واحد سنندج برگزار شد

همزمان با هفتمین روز از درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی مراسم ترحیم و بزرگداشتی برای آن مرحوم در دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، این مراسم ظهر امروز 26 دی ماه و با حضور جمعی از مدیران و مسئولان استان کردستان، اعضای هیات رئیسه، هیات علمی و کارکنان واحد سنندج در مسجد امام خمینی ( ره ) سایت مرکزی برگزار شد.

استاندار کردستان، فرمانده انتظامی استان، فرماندار سنندج، علما و روحانیون شیعه و سنی، جمعی از مدیران ادارات و سازمان های دولتی استان، فعالان سیاسی و فرهنگی از دیگر مهمانان حاضر در مجلس مرحیم و بزرگداشت آیت الله هاشمی رفسنجانی بودند.

رئیس دفتر نماینده ولی فقیه در استان کردستان در این مراسم طی سخنانی اظهار داشت: خدمات آیت الله رفسنجانی در سالهای قبل و بعد از انقلاب اسلامی فراموش شدنی نیست و آن مرحوم منشاء تحولات مهم و اساسی در کشور بود.

حجت الاسلام محرمعلی فراشی بیان کرد: زندگی آیت الله رفسنجانی به سه دوران تقسیم می شود و آن مرحوم در هر سه دوره از زندگی خود توانست خدمات زیادی به انقلاب اسلامی ایران ارائه کند و بدون شک این خدمات به هیچ عنوان فراموش شدنی نیست.

وی افزود: مقطع اول زندگی آن مرحوم مربوط به قبل از پیروزی انقلاب اسلامی است و در این دوران مرحوم آیت الله رفسنجانی با مبارزات مستمر با رژیم ستم شاهی نقش مهمی در پیشبرد اهداف و برنامه های نظام اسلامی داشت.

رئیس دفتر نماینده ولی فقیه در استان کردستان عنوان کرد: دو مقطع دیگر زندگی آیت الله رفسنجانی به دوران قبل و بعد از رحلت امام راحل (ره) تقسیم می شود که آن مرحوم در این دو مقطه نیز توانست خدمات زیادی را ارائه کند.

وی با اشاره به لزوم تکریم و تجلیل از مقام شامخ خدمت گذاران به نظام اسلامی، یادآور شد: چهره های همچون شهیدان بهشتی، طالقانی، مطهری و مرحومان مهدوی کنی و رفسنجانی خدمات زیادی به نظام اسلامی ارائه کردند و به همین دلیل باید در هر شرایطی از این خدمات به خوبی یاد شود.

حجت الاسلام فراشی در پایان گفت: از دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج که بانی برگزاری این نشست در این سطح هست نیز باید تقدیر کرد و امیدواریم که درخت تنومند انقلاب اسلامی ایران در سایه رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی همچنان به سمت و سوی اقتدار و عظمت بیشتری حرکت کند.

در این مراسم همچنین بختیار احمدی و طالب امامقلی از قاریان برجسته آیاتی از کلام الله مجید را قرائت کرده و یکی از مداحان نیز به اجرای برنامه پرداخت.

205/200

کد خبر: 722287

وب گردی

وب گردی