امیرعبداللهیان: حکومت بحرین به مردم فهیم کشورش متکی باشد

دستیار ویژه رییس مجلس در امور بین الملل در واکنش به اعدام سه جوان بحرینی، تصریح کرد: حکومت بحرین به جای اتکاء به بیگانگان باید به مردم فهیم کشورش متکی باشد.

به گزارش ایسکانیوز، حسین امیرعبداللهیان در کانال تلگرامی خود نوشت و اضافه کرد: اعدام سه جوان بحرینی که به روش دموکراتیک مطالبات مردم را فریاد می زدند نقض اشکار حقوق بشر است.

وی تصریح کرد: سکوت جهانی و هم پیمانی بحرین با سیاست های سرکوبگرانه و مداخله جویانه لندن و ریاض نشانگر رفتار مدعیان حقوق بشر در غرب و مدعیان خادم الحرمین در ریاض است
وی با اشاره به اینکه تهران هیچ دخالتی در امور بحرین ندارد اظهار کرد: از مطالبات برحق مردم بحرین که منطبق با منشور سازمان ملل است و با روش شناخته شده دموکراتیک دنبال می شود حمایت معنوی و سیاسی می کنیم.
به گزارش ایرنا احکام اعدام عباس السمیع، مشیمع و علی السنکیس در سال 2015 از سوی دادگاه بحرین صادر شده بود، در کمتر از یک هفته از سوی 'دادگاه تشخیص' (عالی ترین دادگاه بحرین) تایید و اجرای احکام اعدام با شلیک گلوله و با حضور قاضی و نمایندگان دادستانی و پزشک و واعظ بحرین صورت گرفت.
بحرین که یکی از متحدان راهبردی واشنگتن و میزبان ناوگان پنجم دریایی آمریکا است، از سال 2011 تاکنون با بحران نارضایتی های مردمی مواجه است.

302/300

کد خبر: 722308

وب گردی

وب گردی