معرفی اپلیکیشن شهر نام ها؛ راهنمای انتخاب اسم های ایرانی

پدر و مادرهای امروزی می خواهند که فرزند دلبندشان از همه نظر خاص و بی همتا باشد. همین موضوع باعث شده که بعضا به انتخاب نام هایی روی بیاورند که در نسل های گذشته کمتر به گوش مردم می خورد.

با این حال شکی نیست که انتخاب نامی تک و بی همتا، اما نیک و با مسما برای کودکان امروزی فرهنگ بسیار خوبی است که ضمن افزایش تنوع در نام گذاری می تواند یاد و خاطره اساطیر و بزرگان این مرز و بوم را تا ابد زنده نگه دارد.

اگر در انتظار فرزندی هستید و به شدت در جستجوی یک نام متین و زیبا، شاید اپلیکیشن «شهر نام ها» بتواند راهنمای خوبی برایتان باشد. محصول جدید موسسه یاسین در واقع بخش کوچکی از یک نرم افزار رایانه ای است که حالا می توان در قالب یک اپلیکیشن موبایل به آن دسترسی داشت.

شهر نام ها آرشیوی بیش از 11 هزار اسم دختر و پسر ایرانی، عربی، ترکی، آشوری، ارمنی و … را به همراه معنای لغوی و تلفظ صوتی در خود گردآوری کرده که با جستجوی فیلتردار دقیقی قادر به یافتن آن ها هستید.

سیستم جستجوی اپلیکیشن طوری پیاده سازی شده که بتوانید طبق سلیقه تان اسامی را جستجو کنید. فیلترهای این جستجو می توانند جنس (دختر، پسر، مشترک)، زبان (فارسی، عربی و …)، شروع و پایان با حرفی خاص، تعداد کلمات، حروف ابجد و حتی گروه مربوطه (اسامی پیامبران، شخصیت ها، طبیعت و …) باشند؛ به عبارت بهتر دقیق ترین جستجوی ممکن.

وقتی که اسمی را یافتید، می توانید با تلفظ صوتی درست آن آشنا شوید و حتی ببینید که نام انتخابی شما از چه اسم دیگری مشتق شده است. دسترسی به تمامی مواردی که گفتیم هم به طور کاملا رایگان صورت می پذیرد، اما در منوی اپ گزینه ای برای ارتقاء به نسخه کامل با هزینه 2500 تومان را شاهد هستید.

نکته عجیب در مورد شهر نام ها اینجاست که برای ارتقاء به نسخه کامل هیچ توضیحی به شما ارائه نکرده و در واقع خواسته تا چشم بسته برای چیزی که نمی دانید پول بپردازید.

خود ما تنها پس از تست اپلیکیشن و به طور اتفاقی متوجه شدیم که نسخه کامل فقط دسترسی به بعضی اسم های پرطرفدار را برای کاربر آزاد می کند که ممکن است شامل اطلاعاتی مثل میزان فراوانی در میان ایرانی ها هم باشند.

در این خصوص شاید بهتر بود که تیم یاسین در همان منوی ارتقاء به نسخه کامل، به طور شفاف دلایل لازم برای مجاب کردن کاربر به پرداخت این هزینه را ارائه می کرد تا بعدا با نارضایتی مواجه نشود. در هر صورت برای دسترسی به تمامی 11 هزار اسم موجود در اپلیکیشن می بایست آن را به نسخه کامل ارتقاء دهید.

انتخاب نامی شایسته و خوب برای کودک کار بسیار حساسی است، بنابراین چه خوب است که روی این موضوع وقت بیشتری بگذاریم و نامی انتخاب نکنیم که در آینده موجب سرافکندگی و خجالت زدگی فرزندان مان در اجتماع باشد. اپلیکیشن شهر نام ها را می توانید همین حالا و به رایگان از کافه بازار دانلود کنید.

منبع: دیجیاتو

205/200

کد خبر: 722322

وب گردی

وب گردی