روایت جعفرزاده از رای مجلس به مصوبات ایثارگران در برنامه ششم

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به مصوبات مجلس در برنامه ششم توسعه در حوزه ایثارگران از رویکرد برخی نمایندگان به این موضوع انتقاد کرد.

به گزارش ایسکانیوز غلامعلی جعفرزاده در مطلبی تحت عنوان «روز پُر غم و غصه مجلس» در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت:

«امروز یکشنبه ٢٦ دی، آخرین روز بررسی و تصویب برنامه ششم بود. در هفته قبل یک ماده ایثارگران که خیلی ارزش جدی نداشت راحت و بدون دغدغه تصویب شد! و دیشب در نوبت سوم دو ماده دیگر تصویب شد! و اما امروز در نوبت صبح دو ماده آخر ولی بسیار با ارزش ایثارگران واقعا نفس‌گیر شد!! متاسفانه مخالفت‌ها جدی بود. تقریبا رنگ‌ها تغییر کرده بود! آنچه من فهمیدم و دیدم این بود که عده‌ای یادشان رفت که اگر امنیتی امروز در این کشور وجود دارد از سربلندی همین ایثارگران است. تعدادی سخنرانی‌های آتشین دوران انتخاباتی‌شان و تعریف و تمجید از ایثارگران و اخذ رای از آنان را فراموش کرده بودند البته مخالفینی که امروز کت کنده بودند تا مصوبات ایثارگران را هوا کنند من شخصا به چند دسته تقسیم می‌کنم:

دسته اول که تعدادشان کم ولی اثرگذار بودند کسانی هستند که اصلا به ایثارگران و توجه به آنان اعتقاد ندارند و دسته دیگر اصلا موضوع را متوجه نشده بودند، فقط می‌خواستند حرفی زده باشند و عده‌ای هم که اعتقاد داشتند ولی دو دل بودند. در این شانتاژبازی‌ها و مغلطه‌کاری‌ها سُر خورده بودند طرف بی‌اعتقادها!! در هر صورت امروز روز غصه و غم بود! خدا گواه است من به شخصه از هیچکدام از این مصوبات و مزایا بهره‌مند نمی‌شوم یا شامل حال من نمی‌شود. ولی فارغ از توصیه‌های امام (ره) و رهبری، ما همه مدیون شهدا و ایثارگران هستیم. اگر آنها نبودند ما هرگز امن‌ترین کشور منطقه نبودیم. حال نباید خیلی سریع همه چیز را فراموش کنیم و توجه به آنها و رفع مشکلات اجتماعی و معیشتی آنها باید دغدغه اول ما باشد. جالب این که بعضی از نمایندگان در پی حذف خدمات جاریه ایثارگران بودند!! یعنی نه این که خدمتی اضافه نمی‌کردند و یا در تثبیت آن تلاشی نداشتند، تمام زور خود را بر کاهش خدمات گذاشته بودند!! و به هیچ وجه حرف گوش نمی‌دادند و به اصطلاح شمشیر را از رو بسته بودند.

جالب‌تر این که در نطق‌شان مرتب از شناسنامه ایثارگری خودشان می‌گفتند و از ایثارگران و خاندان شهدا تعریف می‌کردند و النهایه نتیجه می‌گرفتند که دیگر بس است!! و قس‌علی‌هذا و حیف که نمی‌شود اسامی‌شان را گفت تا مردم بدانند به چه کسانی رای داده‌اند که امروز با تکیه بر این صندلی‌های سبز، قول و فعل‌های داده شده را فراموش کرده‌اند! به نظرم حرفی که یک جوان در جلوی درب دانشگاه تهران به من زد اینجا معنا پیدا می‌کند، ایشان به من و آقای دکتر صادقی - نماینده تهران - گفت: من نمی‌خواهم بدانم نماینده من چقدر حقوق می‌گیرد؟ و یا چقدر اموال دارد؟ من می‌خواهم بدانم به هر طرح یا لایحه ای چه رایی داده است؟ اطلاع داشتن از اثرگذاری یک نماینده بر سرنوشت مردم مهم‌تر از اطلاع از زیر و بم شخصی یک نماینده مجلس است! به نظرم دیگر نباید رای نماینده پنهان باشد باید شفاف باشد تا همه در مورد نماینده و عملکردش بتوانند درست قضاوت کنند.»

300/300

کد خبر: 722391

وب گردی

وب گردی