بازار ADSL کشش قیمت بالاتر را ندارد

معاون تجاری شرکت مخابرات ایران با تاکید بر اینکه مخابرات درخواستی برای افزایش تعرفه اینترنت ثابت نداشته است، اظهار کرد: بازار ADSL کشش قیمت بالاتر از این را ندارد.

به گزارش ایسکانیوز، سمیع‌الله صادقی در پاسخ به سوالی درباره‌ وضعیت مشترکان اینترنت مخابرات، گفت: به نظر می‌رسد امروز قشر جوان ما که بخش قابل توجهی از کاربران اینترنت را تشکیل می‌دهد کمی کم حوصله شده و به دنبال سرعت بالاتر اینترنت است.

وی ادامه داد: برهمین اساس شرکت مخابرات ایران طی ماه‌های گذشته با خرید تجهیزات مختلف تلاش کرده شرایط را برای افزایش سرعت فراهم کند. از سوی دیگر به دنبال ایجاد سامانه‌های جانبی در مخابرات هستیم تا بتوانیم کیفیت و سرعت بهتری را برای مشترکان اینترنت فراهم کنیم.

صادقی در عین حال از همکاری‌های مخابرات با تولیدکنندگان محتوا یاد کرد و افزود: در زمینه‌ی شبکه‌های جدید مناقصاتی برگزار شده و با ارائه این شبکه‌ها امیدواریم سرویس بهتری ارائه شده و محیط برای ارائه‌کنندگان خدمات محتوایی بیش از پیش فراهم شود. به همین منظور نیز شرکت مخابرات برای ارائه‌کنندگان خدمات محتوا امکان واگذاری فضا، پاور، لینک و ... را در نظر گرفته چرا که در نهایت ارائه این خدمات می‌تواند کمک بسزایی به تولید محتوای بومی جهت استفاده در شبکه ملی اطلاعات باشد.

معاون تجاری مخابرات ایران در خصوص تاثیر گسترش ضریب نفوذ اینترنت موبایل بر اینترنت ثابت نیز اظهار کرد: در این حوزه هم بحث سرعت و محتوا مطرح است. اکنون استفاده از دیتای همراه کمی پیشی گرفته اما اگر بتوانیم سرعت مناسب و بالاتر از موبایل را در اختیار مشتریان خود قرار دهیم و تعرفه ما نیز شرایط مناسب داشته باشد، امکان رقابت جدی‌تر با اینترنت موبایل وجود دارد.

صادقی در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر این‌که با توجه به گلایه‌های مخابرات از پایین بودن درآمد این شرکت آیا در خصوص افزایش تعرفه دیتا درخواستی به رگولاتور داده نشده، تصریح کرد: قیمت‌گذاری دراین حوزه برعهده کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات است و ما تاکنون درخواستی برای افزایش تعرفه دیتا نداشته‌ایم، چرا که بازار کشش قیمتی بالاتر از این را ندارد.

وی همچنین یادآور شد: برای دسترسی به حجم بالا نیز اینترنت موبایل چندان مقرون به صرفه نبوده و در صورتی که مشترکان نیاز به حجم بالای دیتا داشته باشند معمولا به سراغ اینترنت ثابت می‌آیند.

منبع: ایسنا

401/101

کد خبر: 722393

وب گردی

وب گردی