میرزاآقابیک: حال بسکتبال ایران بد است

یک پیشکسوت بسکتبال ایران،گفت: این روز ها حال این رشته ورزشی در ایران اصلا خوب نیست و برای خروج از این وضعیت نیاز به شوک دارد.

به گزارش ایسکانیوز حسن میرزا آقابیک روز دوشنبه گفت: متاسفانه مشکلات و حاشیه های بسکتبال این روزها آنقدر زیاد شده است که فکر می کنم بحث انتخاب سرمربی تیم ملی آنهم برای مسابقات کم اهمیتی چون غرب آسیا در کمترین سطح از اهمیت بوده و ضروری است که به مشکلات اصلی این فدراسیون توجه و رسیدگی شود.

وی ادامه داد: در حالی که مربیان با تجربه و توانمند ایرانی می توانستند بسیار بهتر از مربیان خارجی در تیم ملی بسکتبال کشور فعالیت کرده و به توسعه و پیشرفت آن کمک کنند فدراسیون آنها را کنار گذاشت و به دنبال مربی خارجی بی کیفیت رفت و در نهایت هم دیدیم که هیچ نتیجه ایی هم نگرفت.
میرزا آقا بیک افزود: متاسفانه یک مربی درجه 4 خارجی را به ایران آوردند که او هم بدون انجام کار خاصی برای بسکتبال کشور و با دریافت کلی پول اینگونه به صورت یک طرفه قرار داد خود را فسخ و تیم ملی ما را ترک می کند.
پیشکسوت بسکتبال ایران،‌ گفت: تیم ملی ایران با توان و تجربه خود و با استفاده از بازیکنان بسیار مطرح در بسکتبال آسیا به هر شکلی در مسابقات نه چندان سخت غرب آسیا قهرمان خواهد شد و ما نباید خودمان را با این قهرمانی ها فریب دهیم. امروز بسکتبال ایران باید به فکر موفقیت های در عرصه های مهمتر و بالاتر جهانی باشد.
وی با اشاره به نارضایتی هیات های استانی های بسکتبال از مدیریت فدراسیون ، تصریح کرد: زمزمه هایی است که هیات های استانی از دریافت نکردن پول ناراحت هستند و این مشکل بزرگی برای بسکتبال ایران خواهد بود زیرا هیات های استانی بازو های یک فدراسیون هستند.
میرزا آقا بیک با بیان اینکه حاتمی برای قبول مسئولیت هدایت تیم ملی بسکتبال ایران در مسابقات غرب آسیا مرتکب اشتباه شده است، اظهار کرد: مربی که برای 2 هفته قبول مسئولیت می کند به اعتقاد من تصمیم اشتباهی گرفته است و باید بداند در این مدت کوتاه حتی کارنامه کاری خوبی هم نمی تواند برای خود بسازد.
این پیشکسوت بسکتبال با انتقاد از مطرح شدن بحث انتخاب سرمربی ایرانی برای 2 هفته،گفت: در این مدت فدراسیون بسکتبال کم به مربیان ایرانی توهین نکرده است. اتفاقات خوب بسکتبال ایران با مربیان ایرانی رخ داد اما امروز آنها جایگاهی در تیم ملی ندارند.
وی افزود: ما هیچ گاه با مربیان خارجی نتیجه خاصی نگرفته ایم و اگر موفقیتی هم اتفاق افتاده دقیقا می توانستیم همان نتایج را با مربیان ایرانی هم به دست بیاوریم.
این پیشکسوت بسکتبال ایران تاکید کرد: بسکتبال نیاز به شوک دارد و امیدوارم وزارت ورزش و جوانان به این نتیجه برسد و برای این رشته ورزشی مهم و پر طرفدار کشور تصمیم گیری کند. بسکتبال ایران حالش خوب نیست و این تنها جمله من برای مسئولان ورزش کشور است.
میرزاآقا بیک با اشاره به اینکه آوردن مربی خارجی برای تیم ملی تصمیم اشتباهی نیست، افزود: اگر من هم بخواهم روزی برای بسکتبال مربی انتخاب کنم شاید به دنبال مربیان خارجی بروم اما قطعا این مربیان باید در میان 10 نفر برتر دنیا قرار بگیرند. اگر قرار باشد مربیان درجه چهار دنیا به ایران بیایند بهتر است به دنبال مربیان وطنی باشیم.
دبیر فدراسیون بسکتبال روز گذشته از انتخاب مهران حاتمی به عنوان سرمربی تیم ملی در بازی های غرب آسیا خبر داد.
علی توفیق ، گفت: تیم ملی بسکتبال بازی های غرب آسیا را پیش رو دارد و برای این رقابت مسئولیت تیم ملی برعهده مهران حاتمی خواهد بود.
دبیر فدراسیون بسکتبال در مورد اینکه آیا پس از مسابقات غرب آسیا احتمال تمدید قرارداد حاتمی وجود دارد، گفت: در فدراسیون بسکتبال قرارداد نداریم و همه از روی دل برای این فدراسیون کار می کنیم.
بدنبال کناره گیری درک بائرمن آلمانی از سرمربیگری تیم بسکتبال ایران، روز 19 دی ماه، مهران شاهین طبع به طور موقت جانشین بائرمن شد اما پس از چند روز از پذیرش این مسئولیت انصراف داد.

606

کد خبر: 722416

وب گردی

وب گردی