شعر چشمه ی جوشانی است که با عنایت الهی از منبع دل هنرمند تراوش می کند

دکتر علیرضا حسنی دبیر هیأت امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی با حضور در منزل علیرضا رقیمی شاعر برجسته ی بیرجندی و آرزوی بهبودی برای این شاعر متعهد گفت: هنر سرودن شعر یک موهبت الهی است که از منبع دل پاک هنرمند مخلص می جوشد.

به گزارش ایسکانیوز، در این دیدار که حجت الاسلام و المسلمین تابعی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های آزاد اسلامی خراسان جنوبی، دکتر علی خزائی مدیرکل حراست دانشگاه های آزاد اسلامی استان، دکتر حبیب ا... نخعی رئیس دبیرخانه ی هیأت امنا و اعضای هیأت رئیسه ی دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند و استاد شکوهی از پیشکسوتان فرهنگی استان حضور داشتند، دکتر علیرضا حسنی ضمن ارج گذاری به تلاش متعهدانه ی استاد علیرضا رقیمی در سرودن اشعار پرمغز در مناقب اهل بیت (ع) گفت: اینکه شما در روزهای سخت و توان فرسای بیماری با عنایت و همکاری و ایثار همسر گرامیتان ذوق شعری تان را ادامه داده اید و با تعهد و اخلاص در جهت غنای فرهنگی این دیار خدمت ماندگاری ارائه نموده اید، شایسته ی تحسین و تجلیل است و دانشگاه آزاد اسلامی آمادگی دارد در جهت چاپ مجموعه ی اشعارتان همکاری نماید.

دکتر علیرضا حسنی که از آزادگان پر افتخار دوران دفاع مقدس و حافظ کل قرآن کریم است در ادامه «نذر کتابت» قرآن کریم توسط علیرضا رقیمی را بیانگر شفافیت روح و نیت متعالی این هنرمند و شاعر متعهد و متدین برشمرد و گفت: إن شاء ا... به برکت قرآن و با بهبودی کامل این «نذر» ارزشمند را انجام خواهید داد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی در ادامه افزود:وقتی کلام وحی به قلم سوگند یاد می کند، در حقیقت اهمیت و کرامت آن را متذکر می شود. وی همچنین گفت: همان گونه که بنان در خور تکریم است بیان متعالی هم شایسته ی تحسین است.

در این دیدار حجت الاسلام و المسلمین تابعی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های آزاد اسلامی خراسان جنوبی هم آرزوی سلامت و بهبودی کامل برای این شاعر فرهیخته ی بیرجندی کرد و گفت: شعر تأثیر گذاری زیادی بر مخاطبان دارد و مخصوصاً وقتی یک شاعر متعهد با بیان ارزشمند و دلنشین خود در موضوعات معنوی و مذهبی و مدح و ثنای ائمه ی اطهار(ع) شعر بگوید و با کلام نافذ خود به انتقال مفاهیم ارزشی به غنای فرهنگی جامعه کمک نماید، باید هنر شاعری او را تحسین کرد.

استاد علیرضا رقیمی هم در این دیدار صمیمی از لطف و دلجوئی ریاست و مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی صمیمانه تشکر و قدردانی کرد و گفت: دکترعلیرضا حسنی ریاست دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی یک دانشمند فرهنگ گستر است و نسبت به تعمیق مسائل معنوی و اعتقادی توجه ویژه ای دارند و عنایت و تشویق ایشان و مسئولان محترم دانشگاه و ریاست محترم نهاد رهبری مایه ی دلگرمی بنده شد و انگیزه ای قوی بخشید تا بتوانم فعالیت هنری خودم را ادامه دهم.

گفتنی است استاد علیرضا رقیمی از شاعران برجسته ی خراسان جنوبی است و در انواع مختلف رباعی، غزل، قصیده و مثنوی سروده های ارزشمندی دارد و تخلص شعری خود را «شقایق» انتخاب نموده و با دستور دکتر علیرضا حسنی مجموعه ی اشعار وی تحت عنوان « شقایق نامه» به چاپ خواهد رسید.

این سخنور خوش قریحه، همکار دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند است و مدتی است از بیماری ام اس رنج می برد. اوفعالیت شعری خود را از دوره ی دبیرستان آغاز نموده و شعر معروفی که برای دوست شهیدش گفته جایگاه ویژه ای در بین اشعارش دارد. او توفیقات هنری خود را مرهون الطاف الهی و همراهی همسر گرامیش می داند.

200

کد خبر: 722440

وب گردی

وب گردی