جایگاه شرکت های دانش بنیان در چشم انداز 20 ساله کشور

مدیر مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوی عنواون کرد: براساس پیش بینی شده ها تا سال 1404 پنجاه درصد از تولید ناخالص داخلی کشور از محل اقتصاد دانش بنیان تامین خواهد شد.

رحیم اسم خانی، مدیر مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوی درباره اهمیت شرکت های دانش بنیان در اقتصاد مقاومتی گفت: در دنیای امروز نقش و اهمیت اقتصاد دانش بنیان در دستیابی به اهداف اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی کشورها و نیز بنگاه های اقتصادی انکارناپذیر است.

وی در ادامه افزود: طی سال های اخیر ایجاد و توسعه شرکتها و موسسات دانش بنیان در ایران ازطریق بسترهای قانونی و حمایت های دولتی مورد توجه قرارگرفته است.

اسم خانی اهمیت اقتصاد دانش بنیان در سیاست اقتصاد مقاومتی را اینگونه بیان کرد: اقتصاد دانش بنیان به عنوان یک ابزار موثر در تحولات اقتصادی و اجتماعی تلقی می شود، لازم به ذکر است که علاوه بر تاکید اقتصاد دانش بنیان در چارچوب سیاست های اقتصاد مقاومتی، اهمیت صنایع دانش بنیان در اسناد بالادستی از جمله سند چشم انداز بیست ساله کشور نیز مورد تاکید قرار گرفته است.

او خاطرنشان کرد: جایگاه شرکت های دانش بنیان در چشم انداز 20 ساله کشور به گونه ای پیش بینی شده است که در سال 1404 باید پنجاه درصد از تولید ناخالص داخلی کشور از محل اقتصاد دانش بنیان تولید شود.

اسم خانی با اشاره به نقش دانشگاه آزاد اسلامی درتاسیس شرکتهای دانش بنیان گفت: دانشگاه آزاد اسلامی نیز در راستای اهداف برنامه ششم توسعه و کاهش وابستگی دانشگاه آزاد اسلامی به شهریه دانشجویی در چند سال اخیر اقدام به تاسیس بیش از 100 مرکز رشد نموده و در حدود 1000 هسته، واحد فناور و شرکت دانش بنیان در این مراکز مستقر شدند.

مدیر مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی از طریق نیروهای متخصص، اساتید صاحب نظر و خبره، دانشجویان فرهیخته و امکانات بالقوه قادر به ایجاد مراکز رشد و همچنین با دادن امکانات کافی از بعد فضا، تجهیزات اداری وسرمایه اولیه از واحدهای فناوری حمایت کرده است.

وی با تاکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی از طریق مشاوره به شرکت های دانش بنیان امکان رشد آنها را فراهم کرده است، گفت: واحدهای فناوری در مدت زمان اندک تبدیل به شرکت های دانش بنیان شده و با مشارکت دانشگاه ها در سیاست اقتصاد مقاومتی نقش به سزایی را ایفا خواهند کرد.

اسم خانی در پایان افزود: تاسیس شرکت های دانش بنیان در اشتغال زایی تعداد زیادی از دانش آموختگان دانشگاه ها نقش به سزایی داشته است.

401/100

کد خبر: 722466

وب گردی

وب گردی