ماجرای آدامس های وارداتی غیرقابل فروش در آمریکا چیست؟

معاون اداره کل نظارت بر فرآورده های غذایی سازمان غذا و دارو، درباره برخی آدامس های وارداتی که جمله «غیرقابل فروش در آمریکا» بر روی آنها دیده می شود، توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش ایسکانیوز، مهندس سمیره صباح تاکید کرد: «تولید برای صادرات» رویه ای معمول در دنیاست و برای اینکه محصول قاچاق خریداری نشود بهتر است برای اثبات صحت محصول استعلام شود.

وی در خصوص شائبه عبارت «NOT SALE FOR IN THE USA» یا همان «غیر قابل فروش در آمریکا» که بر روی برخی آدمس های وارداتی دیده می شود، گفت: به دلیل اطلاع رسانی های اشتباه که مثلا این محصول برای مصرف کنندگان خانم نازایی و برای مردان و زنان مشکلات هورمونی ایجاد می کند، اعلام می کنیم که برخی محصولات در هر کشوری صرفا به قصد صادرات تولید می شود و بر همین اساس این مطلب در بسته بندی آن نیز قید می شود.

صباح ادامه داد: در کشور ما نیز رویه ای معمول است و تولیدکنندگان به خوبی به جزئیات آن واقف هستند، لذا موضوع عدم فروش در این نوع آدامس ها دقیقا همانند عبارت «تولید برای صادرات» در محصولات ایرانی است.

وی گفت: البته باید توجه داشت محصولاتی که سازمان غذا و دارو به آنها مجوز ورود می دهد قطعا بر اساس ضوابط و آیین نامه ها بوده و همه جوانب اعم از سیاست های کلان سلامت، اقتصاد مقاومتی و...، در مورد آنها لحاظ می شود.

صباح افزود: همچنین اصالت این محصولات با کد رهگیری و رهیابی الصاق به بسته بندی آنها و از طریق سامانه TTAC قابل استعلام است.

وی گفت: توجه به نشان سازمان غذا و دارو در محصولات تولید داخل و عادت کردن به استعلام فرآورده سلامت وارداتی به شکل مذکور، راهکار جدی و عملیاتی برای مبارزه با کالاهای تقلبی و قاچاق و اطمینان مصرف کننده نسبت به محصول خریداری شده است.

701/700

کد خبر: 722493

وب گردی

وب گردی