تولید بیوگاز از زباله یکی از اهداف بلندمدت ستاد توسعه زیست فناوری است

رییس کمیته سوخت های زیستی کارگروه بیوتکنولوژی محیط زیست ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی گفت: زباله‌ یکی از مهم‌ترین منابع تولید بیوگاز است که این کار در ستاد توسعه زیست فناوری به صورت جدی پیگیری می شود.

به گزارش ایسکانیوز، میثم طباطبایی، رییس کمیته سوخت های زیستی کارگروه بیوتکنولوژی محیط زیست ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در خصوص تولید بیوگاز از ضایعات کشاورزی و زباله‌ها، بیان کرد: : یکی از اهداف تعیین شده برای کمیته تولید بیوگاز از ضایعات کشاورزی و زباله ها که این کار در دنیا بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: در بین سوخت های زیستی، تولید بیوگاز از زباله ها و ضایعات کشاورزی، مورد توجه بسیاری قرار گرفته است، بیوگاز به طور عمده مخلوطی از سه ترکیب متان، دی‌اکسیدکربن و سولفید هیدروژن است که بخش متان آن ارزش سوختی دارد و پس از خالص سازی جایگزین مناسبی برای گاز متان با منشا نفتی می باشد.

به گفته طباطبایی، امروزه با پیشرفت جوامع و در نتیجه افزایش تولید و مصرف، حجم زباله های شهری و صنعتی و ضایعات کشاورزی، روز به روز در حال افزایش بوده و مشکلات زیادی را در زمینه های محیط زیستی، سلامتی، اقتصادی و اجتماعی بوجود آورده است.

وی تصریح کرد: این دسته از مواد، از پتانسیل بالایی به منظور استفاده مجدد و تولید مواد باارزش از راه‌های کمپوست، هضم بی‌هوازی و سایر فرآیندهای تولید سوخت‌های زیستی برخوردار هستند، البته ترکیب درصد متغیر آن‌ها باعث پیچیده شدن و تاثیر داشتن عوامل مختلف در آن فرآیند، می‌شود.

402

کد خبر: 722511

وب گردی

وب گردی