آذربایجان به ایران نمی آید/ آوار کره جنوبی بر سر تیم بانوان!

در حالیکه که قرار بود اردوی تیم ملی هندبال بانوان کشورمان از پایان هفته جاری با همراهی تیم آذربایجان دنبال شود، این کشور از حضور در ایران عذرخواهی کرده است!

به گزارش ایسکانیوز، شانزدهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی زنان آسیا قرار است اسفند ماه سال جاری در کره جنوبی برگزار شود و تیم ایران بنا بر تصمیم مسئولین این رشته مقرر شد با وجود احتمال شکست و ناکامی و عدم نتیجه گیری برای کسب یک تجربه راهی این رقابتها شود. درست بعد از تصمیم گیری فدراسیون هندبال برای اعزام این تیم و در هم اندیشی میان خانواده هندبال زنان رئیس فدراسیون از سمت خود کناره گیری کرد و مسئولیت این رشته برعهده یک سرپرست قرار گرفت.

تمام هفت مرحله اردوی تیم ملی هندبال بانوان ایران در زمان مدیریت سرپرست فدراسیون دنبال شده است. در این مدت مجموعه فدراسیون تلاش می کرد تا یک اردوی مشترک و یک مسابقه تدارکاتی را با تیم های کشورهای همسایه برای دختران ایران برنامه ریزی کند اما درست در زمانیکه قرعه کشی آسیا اعلام شد کشور آذربایجان نیز چند روز مانده به سفر تیم اش این برنامه تدارکاتی را لغو کرد و اعلام کرده که در زمان دیگری نزدیک مسابقات به ایران می آید!

قرار بود هشتمین اردوی تیم ملی هندبال بانوان از ۲۷ دی ماه (امروز) در تالار هندبال تهران آغاز و از ۳۰ دی ماه شاهد حضور تیم آذربایجان در ایران و ادامه تمرینات و برگزاری چند دیدار تدارکاتی باشیم اما این اتفاق رخ نمی دهد و ملی پوشان تنها در تهران تمرین می کنند.

براساس قرعه اعلام شده تیم ایران در گروه اول با تیم های کره جنوبی و چین و مالدیو هم گروه است. در گروه دوم نیز کشورهای ژاپن، قزاقستان، ازبکستان، هنگ کنگ و ویتنام قرار دارند.

تیم ایران در چهار دوره حضورش در این رقابتها نتایج زیر را بدست آورده است:

سال ۲۰۰۸- تایلند
​تیم ملی هندبال بانوان ایران در اولین حضور بازیکنان بزرگسالش در آسیا به بانکوک سفر کرد. در این رقابتها هندبال ایران برابر کشورهای ژاپن، قزاقستان، کره جنوبی شکست و بر تیم های هند و ازبکستان پیروز شدند و در رده هفتم قرار گرفتند.

سال ۲۰۱۰- قزاقستان
​هندبالیست های زن کشورمان در دومین دوره حضورشان در گروه اول با کشورهای چین، کره شمالی، قزاقستان قرار گرفتند. در ین بازیها هم بابر کره شمالی، قزاقستان، چین مغلوب شدند. تیم ایران به تایلند نیز باخت و در رده آخری هشتم آسیا قرار گرفت.

سال ۲۰۱۲- اندونزی
هندبال بانوان ایران در سومین حضور آسیایی خود در گروه اول با تیم های کره جنوبی، چین، کره شمالی، چین تایپه و اندونزی بازی کرد. در مجموع با چهار شکست و سه برد در میان ۱۲ تیم نهم شد. نهمی تیم ایران در این بازیها را می توان نتیجه قابل قبولی در بین جمعیت تیم های حاضر دانست. تیم ایران در این رقابتها برابر کشورهای چین، کره جنوبی، چین تایپه، کره شمالی متحمل شکست شد و در بازی برابر تیم های اندونزی، کویت و ترکمنستان پیروز شد.

سال ۲۰۱۵- اندونزی
ایران در این رقابتها در دور مقدماتی با کشورهای کره جنوبی، ژاپن و هند هم گروه بود. در مجموع تیم ایران در پایان این رقابتها با سه شکست (کره جنوبی، ازبکستان و ژاپن) و دو برد( هند و هنگ کنگ) ششم و بهترین مقام خود را در طی حضورش در این مسابقات کسب کرد. می توان شس ۶۰ بر ۱۱تیم ایران برابر کره جنوبی و بعد از ان ۴۵ بر ۱۱ برابر ژاپن را از بدترین شکست های تیم هندبال زنان کشورمان نام برد.

در قرعه کشی اعلام شده مسابقات سال ۲۰۱۷ ، تیم هندبال بانوان ایران برای چهارمین بار در تاریخ حضورش در این مسابقات با تیم کره جنوبی مطرح ترین تیم آسیا روبرو خواهد شد. تیمی که در سابقه بازیهایش دروازه تیم ما را آخرین بار با ۶۰ گل، گل باران کرده است، گل بارانی که امید می رود این بار این گلها آواری بر سر تیم ملی ایران نباشد.

یوسف در خصوص هم گروهی تیم ایران با تیم کره جنوبی هم گفت: کار سختی در مسابقات قهرمانی آسیا پیش روی دختران ماست. کار با چین هم سخت است. در مجموع سه تیم ژاپن کره جنوبی و چین از بهترین تیم های هندبال زنان آسیا هستند و تیم ما با دوتای آنها درگروه اول قرار دارد. کار سختی پیش روی ماست.

مسابقات قهرمانی هندبال بانوان آسیا از ۲۲ اسفند تا دوم فروردین ماه سال ۹۶ در کره جنوبی برگزار می شود.

604

کد خبر: 722523

وب گردی

وب گردی