ارکستر بادی کارا به رهبری بردیا کیارس روی صحنه رفت

روز گذشته. به اجرای رپرتواری متفاوت و جذاب توسط ارکستر بادی کارا به رهبری بردیا کیارس اختصاص داشت که با استقبال مخاطبان هم مواجه شد.

به گزارش ایسکانیوز؛ این ارکستر با توجه به سازبندی متشکل از (سازهای بادی چوبی و بادی برنجی در کنار آنها درامز، گیتار بیس و پرکاشن) به عنوان یک ارکستر بیگ بند شناخته می شود که رپرتوارهای نوشته برای آن کمتر روی صحنه در ایران اجرا شده است و طبیعتا همین موضوع در کیفیت و صدادهی ارکستر تاثیر دارد.

شاید بتوان گفت رپرتوار اجرایی این ارکستر به طور کلی کمتر در چنین قالبی روی صحنه قابل شنیدن است و حضور و فعالیت آن قطعا امکانی بسیار مطلوب است اما از سوی دیگر به دلیل عدم فعالیت چنین ارکستر هایی در ایران و تجربه نوازندگان در این زمینه شاید کیفیت ارکستر به حد مطلوب نرسیده باشد.

اما اجرای شب گذشته ارکستر بادی کارا با صحبت های بردیا کیارس اغاز شد که متاسفانه به دلیل زمان بندی نامطلوب جشنواره او اعلام کرد به دلیل کمبود وقت 4 قطعه از رپرتوار حذف شده است.

البته با این حال میتوان گفت که رپرتوار اجرایی ارکستر بادی کارا شامل موسیقی جز تا لاتین بود که توانست توجه مخاطبان را جلب کند و البته در این مورد اجرای آثار محبوب و مشهور جهان بی تاثیر نبود.

اجرای ارکستر بادی کارا با قطعه ای از انیمیشن علاءالدین آغاز شد و در ادامه قطعه بعدی که “elegi” نام داشت اجرا شد. در ادامه نیز قطعاتی چون my way اثر فرانک سینار و قطعات دیگری مانند coldplay on stage, the blues brothers, james bond توسط ارکستر اجرا شد.

در پایان اجرا بردیا کیارس با بیان اینکه اعضای ارکستر با بهترین کیفیت در حال اجرای قطعات هستند، گفت: فعالیت چنین ارکستری و اجرای چنین برنامه‌ای کمتر در ایران اتفاق می افتدو نوازندگان این اجرا کار دشواری داشتند. او همچنین از مخاطبان درخواست کرد تا بیشتر نوازندگان را تشویق کنند.

با این وجود چنان که پیشتر گفته شد به طور قطع حضور این ارکستر امکانی تازه برای موسیقی جز ارکسترال در ایران است اما کم تجربگی بردیا کیارس در رهبری آن و عدم فعالیت نوازندگان ارکستر در این سبک باعث شده تا فاصله بسیاری با صدادهی مطلوب یک ارکستر بیگ بند را داشته باشند که میتوان امیدوار بود اگر حمایت درستی از ارکستر صورت بگیرد و رهبران میهمان مطرح دنیا با این ارکستر همکاری کند، آینده ای درخشان در انتظار باشد.

مرادخانی معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و فرزاد طالبی مدیر کل دفتر موسیقی و نادر مشایخی از میهمانان این اجرا بودند.

شقایق صادقیان، مه سیما فلاحی، غزاله میرزازاده (فلوت)؛ داریوش بیژنی، پانیذ شفایی، محمد نیکفرجام، کیمیا روهینا ،محمد ملکی (کلارینت)؛ رهام ایرانخواه (کلارینت باس) حسام صدفی نژاد، شمیم کیانی (ابوا)، امیرحسین محمدیان، امیر ملکی زاده، امیرعلی رضازاده، (فاگوت)؛ علیرضا مهدی زاده، سعید نیازی (ساکسفون آلتو)؛ بنیامین بیانی (ساکسفون تنور)؛ میلاد عباسی، فرزان بیژنی، مهسا یوسفی نژاد، آرش رضویان، مونا بامشاد (هورن)؛ حسن فراهانی، علیرضا میرآقا، مهسا خطیب زاده، ارشیا والی، شایان هاتف (ترومپت)؛ حسین شریفی، سپهر عباسی (ترومبون)؛ سامان بهشتی (درامز)، وریا پذیرا (گیتار بیس)، سینا لطیف پور و شهرام افتخاری (پرکاشن) اعضای ارکستر بادی کارا هستند.

502

کد خبر: 722552

وب گردی

وب گردی