صدراعظم نوری: آیت الله هاشمی رفسنجانی از پتانسیل زنان غافل نبود

عضو شورای راهبردی زنان فرهیخته دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه آیت الله هاشمی رفسنجانی به پتانسیل مدیریتی زنان توجه داشت؛ گفت: سمت مسئول دفتر و مشاور رئیس جمهور برای اولین بار توسط آیت الله هاشمی رفسنجانی به بانوان واگذار شد.

زهرا صدراعظم نوری، عضو شورای راهبردی زنان فرهیخته دانشگاه آزاد اسلامی در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز عنوان کرد: آیت الله هاشمی رفسنجانی اولین کسی بود که در زمان ریاست جمهوری دفتر امور زنان در ریاست جمهوری را تاسیس کرد و با واگذاری سمت مسئول دفتر و مشاور رئیس جمهور به بانوان در بالاترین سطح سیاست گذاری حوزه زنان، آغاز گر حرکتی بود که در دولت اصلاحات و در دولت های بعدی شاهد ارتقای جایگاه این دفتر بودیم و رئیس این دفتر به سمت های بالاتر، معاونت رئیس جمهور و عضو کابینه ارتقا یافت شد و این حرکت توسط آیت الله هاشمی رفسنجانی بنیان گذاری شد و این مسئله نشانگر فکر آینده نگر و خلاق این فرد نسبت به مسئله زنان است.

رییس کمیته علمی پژوهشی شورای زنان فرهیخته دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: آیت الله هاشمی رفسنجانی یکی از کسانی بودند که به مسئله زنان اهمیت می داد و معتقد بود جامعه اسلامی باید از همه ظرفیت هایش استفاده کند وباید از ظرفیت 50 درصدی زنان جامعه استفاده کافی شود.

صدراعظم نوری گفت: در گذشته یک واحد دانشگاهی آزاد با مسئولیت بانوان اداره می شد و خوشبختانه 9 واحد دانشگاهی با مدیریت زنان اداره می شود و شاهد هستیم که بیش از 1300 نفر از زنان در پست های مختلف مدیریتی به کار گرفته شده اند و در مقایسه با دانشگاه های دولتی اقدام بسیار خوبی در دانشگاه آزاد اسلامی انجام شده است.

وی افزود: با تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی جوانان دیگر مجبور نبودند به دلیل ظرفیت محدود دانشگاه های دولتی از کشور مهاجرت کرده و بسیاری از سرمایه های انسانی جامعه در کشور حفظ شد. با توجه به اینکه در اقصی نقاط کشور شعبه های دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارد ، آغازگر این حرکت بسیار بزرگ در تاریخ دانشگاهی و علمی کشور به نام آیت الله هاشمی رفسنجانی ثبت شده و باقی خواهد ماند.

صدراعظم نوری ابراز کرد: آیت الله هاشمی رفسنجانی به عنوان رئیس هیات امنا و عضو موسس دانشگاه آزاد اسلامی با انتصاب دکتر میرزاده در سمت ریاست دانشگاه آزاد اسلامی آغازگر یک کار اساسی برای جوانان ، جامعه علمی و دانشگاهی کشور بود.

عضو شورای راهبردی زنان فرهیخته در ادامه افزود: دکتر میرزاده نگاه مثبتی به مسئله زنان داشته و سعی در استفاده از پتانسیل زنان در دانشگاه آزاد اسلامی دارد و در روزهای اول ریاست اقدام به راه اندازی شورای راهبردی زنان فرهیخته کرد تا این شورا با هدف رسیدگی به مسائل زنان دانشگاهی در جهت ارتقای وضعیت زنان در دانشگاه تلاش کنند.

205/200

کد خبر: 722555

وب گردی

وب گردی