برپایی دومین نمایشگاه معرفی و فروش تولیدات خانگی در زیرگذرتأتر شهر

مشاور شهردار منطقه یازده تهران در امور بانوان گفت: دومین نمایشگاه معرفی و فروش تولیدات کارآفرینان فعال در حوزه مشاغل خانگی (پوشاک،صنایع دستی، زیورآلات و کیف ) ویژه مناطق 22 گانه شهر تهران از تاریخ 25 تا سی دی ماه در زیرگذر تأتر شهر دایر شده است.

به گزارش ایسکانیوز فاطمه تنهایی مشاور شهردار در امور بانوان با اشاره به حضور کارآفرینان مشاغل خانگی مناطق 22 گانه گفت: طبق سیاست های ستاد توانمندسازی زنان سرپرست خانوار مبنی بر توسعه و شبکه سازی مشاغل خانگی بر آن شدیم تا با شناسایی کارآفرینان فعال در این بخش زمینه همکاری این افراد در مناطق 22 گانه فراهم شود؛ به گونه ای که زمینه اشتغال بانوان سرپرست خانواری که امکان اشتغال در بیرون از منزل را ندارند توسط این مشاغل فراهم شود.

وی با بیان این که مشاغل خانگی آموزش مهارت ها هستند که در کوتاه مدت به درآمدزایی می رسند ؛ افزود: یکی از مهم ترین برنامه های مدیریت شهری ؛ توسعه مشاغل خانگی است و با توجه به این که بخشی از زنان به علت نبود امکان برای فعالیت در خارج از خانه تاکنون نتوانسته اند در مراکز کوثر مشغول به کار شوند؛ بنابراین با گسترش مراکز کوثر، مشکل اشتغال آنان رفع می‌شود.

مشاور امور بانوان منطقه 11 با اشاره به سیاست های ستادتوانمندسازی مبنی بر شبکه سازی زنان فعال در مشاغل خانگی ، ادامه داد: بخشی از دورهای آموزشی ستاد توانمندسازی مبتنی بر مشاغل خانگی است تا زنان سرپرست خانوار بتوانند در منزل خود؛ یک تولیدی کوچک ایجاد کنند و به تولید محصولات مختلف مانند زیورآلات بپردازند.

تنهایی با اشاره به حضور 60 نفر از کارآفرینان فعال در حوزه مشاغل خانگی در چهار بخش (پوشاک،صنایع دستی، زیورآلات و کیف) ادامه داد: تأترشهر هر روز میزبان تعداد زیادی از شهرندان تهرانی است که امیدواریم در این بازارچه زمینه ارتباط کاری بیشتر کارآفرینان و زنان سرپرست خانوار هموار شود.

او در پایان تصریح کرد: دومین بازارچه با همکاری ستادتوانمندسازی و اخذ مجوز از معاونت فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره برداری مترو تهران از 25 تا 30 دی ماه از ساعت 9 صبح تا 18 عصر در زیرگذر تأتر شهر برپاست.

700700

کد خبر: 722557

وب گردی

وب گردی