رهامی: تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی از بهترین خدمات آیت ‎الله هاشمی به کشور بود/ رحلت وی برای مجموعه نظام جبران ناپذیر است

عضو انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها، تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی را یکی از بهترین دستاوردهای آیت ‎الله هاشمی رفسنجانی(ره) برای کشور دانست و تأکید کرد: شخصیت‎های علمی و سیاسی کشور، وی را به عنوان پدر و شیخ بزرگ جامعه قبول داشتند.

به گزارش ایسکانیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن رهامی درباره ویژگی و شخصیت آیت‎الله هاشمی رفسنجانی (ره) گفت: «شخصیت آیت ‎الله هاشمی ابعاد مختلفی دارد و این گونه نیست که بتوانیم در یک جمله یا چند دقیقه ویژگی‌های وی را توضیح دهیم، اما باید بگویم مرحوم آیت‌الله هاشمی شخصیتی مسلم، مجتهد و مبارزی بود.»

وی در ادامه افزود: «اشخاصی که وارد مجلس اول شده بودند می‎خواستند رئیس قوه مقننه را انتخاب کنند؛ اولین فردی که به عنوان رئیس مجلس شورای اسلامی به ذهن همه خطور کرد آیت‎الله هاشمی رفسنجانی (ره) بود. به این دلیل که ایشان از بقیه شیخوخیت بیشتری داشت.»

این حقوقدان، آیت‎الله هاشمی را به لنگری بین مجمع نیروهای نظام تشبیه کرد و گفت: «وی همواره از اول انقلاب تا اواخر عمرشان جریان اعتدال را رعایت کردند. به همین دلیل جریان‎های سیاسی اصلاح‌طلب و اصولگرا، آیت‎الله هاشمی را قبول داشتند. در میان سیاستمداران، فردی مانند ایشان کم است چرا که مرحوم آیت‎الله هاشمی شخصیت جامع‎الاطرافی داشت.» رهامی به حضور باشکوه مردم در روز تشییع پیکر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام اشاره کرد و افزود: «ملت خودشان بدرقه کم‎نظیری را از سفر بی‎بازگشت آیت‎الله هاشمی رفسنجانی (ره) نشان دادند. بعد از تشییع بی‎نظیر پیکر امام راحل، چنین بدرقه‎ای را از سوی مردم برای شخصیت‌ها مشاهده نکرده بودم. از طرفی مردم ایران و شخصیت‎های علمی و سیاسی کشور آیت‎ الله هاشمی را به عنوان پدر و شیخ بزرگ جامعه قبول داشتند و برای ایشان احترام زیادی را قائل بودند.»

وی تأکید کرد: «رحلت آیت‎الله هاشمی به مجموعه نظام، جریان‎های اصلاحات و اعتدال ضربه وارد کرد و من بسیار بعید می‎دانم به این زودی خلا وجود ایشان پر و جبران شود. تاریخ به ندرت امکان فراهم شدن شخصیت‎های همچون آیت‎الله هاشمی را فراهم می‎کند.» ‎

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در پایان، تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی را یکی از بهترین خدمات مرحوم آیت‎الله هاشمی دانست و گفت: «ایشان با ایجاد دانشگاه آزاد اسلامی خدمت بزرگی به قشر علمی و فرهنگی کشور کرد.»

منبع: آنا

205/200

کد خبر: 722572

وب گردی

وب گردی