مقاومت آیفون 8 در برابر نفوذ آب بیشتر از نسل قبلی خواهد بود

پس از سه سال متوالی مشاهده طراحی تکراری آیفون، امسال همه امیدوارند تا موبایل بعدی اپل متحول گردد، و به همین منظور داستان های مختلفی پیرامون آن شکل گرفته که به نمایشگر تمام صفحه، بدنه شیشه ای، یا فریم فولادی ضد زنگ اشاره دارند.

به گزارش ایسکانیوز، اپل سال گذشته آیفون 7 را به صورت ضد آب طراحی کرد. حال منابع کره ای گزارش می دهند آیفون 8 گواهی استاندارد بالاتری را دریافت داشته و بنابراین مقاومت بیشتری در برابر نفوذ آب و گرد و غبار دارد.

طبق اخبار موجود، آیفون 8 به استاندارد IP68 مجهز شده و بنابراین می تواند به مدت حداکثر 30 دقیقه در عمق یک متری زیر آب مقاومت نماید؛ البته وجود این گواهی بدان معنا نیست که نسل بعدی موبایل های اپل را بتوان همچون اپل واچ سری 2 در استخرها نیز استفاده کرد.

گفتنیست آیفون 7 مجوز پایه IP67 را برای مقاومت در برابر قطرات آب و باران دریافت کرده بود، اما تست های صورت گرفته روی آن نشان داد سطح پایداری آن بالاتر از استاندارد فوق است. حال با به کارگیری گواهی IP68 در نسل بعدی می توان آزمایشات سخت تری را روی آن انجام داد.

لازم به ذکر است گواهی IP68 در موبایل های کنونی استاندارد جدیدی محسوب نمی شود و سامسونگ مدت هاست که گلکسی S7 را با این استاندارد وارد بازار ساخته است.

منبع: دیجیاتو

205/200

کد خبر: 722576

وب گردی

وب گردی