نقص باتری، عامل اصلی آتش سوزی گلکسی نوت 7

تحقیقات انجام شده از سوی سامسونگ الکترونیکس در رابطه با علت آتش گرفتن گلکسی نوت 7، به نتیجه رسیده و نشان می دهد باتری عامل اصلی این مشکل بوده است؛ این مطلب را منبعی آگاه به رویترز اعلام کرده است.

به گزارش ایسکانیوز، بزرگ ترین تولیدکننده موبایل در جهان به دنبال آن است تا خاطرات ناگوار یکی از جنجالی ترین نقص های ایمنی در تاریخ تکنولوژی را پشت سر گذاشته، و پرچمدار بعدی اش را معرفی کند. به همین دلیل سرمایه گذاران و تحلیلگران معتقدند سامسونگ باید پیش از رونمایی گلکسی S8 مشکلات پیشین را به طور کامل تشریح کرده و تضمین نماید که دوباره شاهد چنین اتفاقاتی نخواهیم بود.

در همین رابطه از هفته ها قبل شایعاتی در مورد زمان اعلام دقیق جزئیات آتش سوزی نوت 7 به گوش می رسد، اما این منبع آگاه که خواسته ناشناس باقی بماند، می گوید یک روز قبل از اعلام گزارش مالی تفصیلی سه ماهه آخر سال مالی 2016 یعنی در تاریخ 23 ژانویه (چهارم بهمن ماه) کنفرانسی برای این موضوع برگزار شده و نتایج تحقیقات به اطلاع عموم می رسد.

در این کنفرانس، «کوه دونگ جین» مدیرعامل سامسونگ موبایل شخصاً گزارش تحقیقات را بر عهده خواهد گرفت، ضمن اینکه اقدامات در دست اجرا برای جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی در آینده را نیز اعلام خواهد کرد.

گفتنی است؛ سامسونگ پس از فراخوان 2.5 میلیون دستگاه گلکسی نوت 7 اعلام کرد نقص در باتری های شرکت زیرمجموعه اش یعنی Samsung SDI باعث به وجود آمدن این مسئله شده، اما پس از اینکه وضعیت مشابهی در مورد باتری های دیگر تأمین کنندگان نیز پیش آمد، این احتمال رد شد و ضعف طراحی دستگاه به عنوان عامل اصلی آتش سوزی قلمداد گشت.

حال این منبع ناشناس می گوید کمپانی کره ای با شبیه سازی شرایط آتش سوزی در آزمایشگاه های تحقیقاتی، به این نتیجه رسیده که طراحی سخت افزار یا مشکلات نرم افزاری نقشی در آن نداشته است. در نهایت برای اطمینان از این موضوع، چاره ای نداریم جز اینکه یک هفته صبر پیشه کنیم.

منبع: دیجیاتو

205/200

کد خبر: 722578

وب گردی

وب گردی