حضور پرشور مردم و مسئولین در مراسم هفتمین روز ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی

مراسم گرامیداشت هفتمین روز ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی با حضور چشمگیر مردم و مسئولین  دانشگاه آزاد اسلامی نیشابور  برگزار شد. 

به گزارش ایسکانیوز، در این مراسم که با شکوه خاصی در محل مسجد دانشگاه آزاد اسلامی نیشابور و با حضور امام جمعه، فرماندار، شهردار، مسئولین و کارکنان ادارات و نهادها و فرمانده هان نیروی نظامی و انتظامی و مردم شهرستان برگزار شد. مداحان در سوگ آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس فقیه مجمع تشخیص مصلحت نظام و بنیان گذار دانشگاه آزاد اسلامی مدیحه سرایی و عزاداری کردند.

حجت الاسلام سید علی حسینی مدیر کل مقررات، طرح ها و لوایح دانشگاه آزاد اسلامی در سخنانی ضمن خیر مقدم به میهمانان و تشکر از دکتر سعیدی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی نیشابور و همکارانش در برگزاری مراسم فوق به نقش آیت الله هاشمی رفسنجانی از قبل انقلاب و بعد از پیروزی انقلاب اشاره کرد و افزود: مجاهدت ها وشخصیت آیت الله هاشمی برکسی پوشیده نیست و حفظ اسلام و انقلاب و حفظ ولایت مهمترین دغدغه ایشان بود و کمتر کسی از رهبران انقلابی مانند ایشان ، امام و مقام معظم رهبری توانسته اند 3 مرحله قبل،زمان وبعد از انقلاب را درک کنند.

حسینی به مسئولیت های بنیانگذار دانشگاه آزاد اسلامی در دوران انقلاب اشاره کرد و افزود: آیت الله هاشمی از 5 نهاد حاکمیتی در دوران خدمت خود مسئولیت های نهادهای قوه مجریه و مقننه و ریاست مجلس خبرگان رهبری و مجمع تشخیص مصلحت نظام را عهده دار بوده است که نشان از اعتماد حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری به ایشان بوده است.

مدیرکل مقررات، طرح ها و لوایح دانشگاه آزاد اسلامی به نقش آیت الله هاشمی رفسنجانی در دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: اگر دفاع مقدس جزو افتخارات این کشور است بخشی از آن مدیون آیت الله هاشمی است.

حسینی در ادامه به برخی خصوصیات از جمله نوآوری،بها دادن به جوانان و نخبگان و داشتن ذهن جوان آیت الله هاشمی پرداخت و تصریح کرد: وی شخصیتی بود که عروجش نیز باعث ایجاد وحدت در بین اقشار مردم و مسئولین شد.

حجت الاسلام سید ابوالقاسم یعقوبی امام جمعه نیشابور در ادامه این مراسم در سخنانی در گذشت یار دیرین امام و رهبری را به مردم مسئولین و به ویژه اساتید و دانشجویان و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی تسلیت گفت و ضمن تشکر از دانشگاه آزاد اسلامی نیشابور که مجلسی با شکوه برای ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی برگزار کرده است تصریح کرد دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یک پایگاه علم و تربیت با فکر و اندیشه و پیشنهاد این عزیز تاسیس گردید و سال ها ادامه یافته و رشد کرده و اکنون به یکی از قطب های علمی کشور تبدیل شده است.

امام جمعه نیشابور افزود: در نظام اسلامی ما یعنی نظام تشییع،نظام امامت و نظام ولایت همه کارها و برنامه ها بر محور ولایت و امامت ارزش گذاری می شود و درباره آیت الله هاشمی اوصاف و ویژگی های زیادی شنیده اید و ایشان از این ویژگی ولایت مداری در حد اعلاء برخوردار بوده اند.

وی ادامه داد: علمی ارزش دارد که در خدمت امامت و ولایت باشد و اگر از آن خارج شود نه عبادت،نه علم،نه اقتصاد و نه جهاد ارزشی پیدا نمی کند.

حجت الاسلام یعقوبی با اشاره به این نکته که انقلاب ها معمولا فرزندان خودش را می خورد و همه انقلابییون تاب و دوام مراحل انقلاب رو پیدا نمی کنند. یعنی ابتداء انقلاب یا قبل و یا بعد از آن می لغزند آنهایی که انقلابی نیستند،بعدا انقلابی می شوند اما آن کسانی که همه این مراحل انقلاب را می مانند آنها انقلابییون جدی و مردان سخت کوش و به تعبیر بزرگان یاران دوران سخت انقلاب اند که آیت الله هاشمی رفسنجانی نمونه بارزی از این افراد است که چه در قبل و چه در زمان پیروزی و چه در بعد انقلاب همچنان استوار و انقلابی باقی ماند.

امام جمعه نیشابور علت اینکه شخصیت های چون آیت الله هاشمی رفسنجانی توانستند علاوه بر مشکلات در مراحل مختلف انقلاب دوام بیاورند را وجود خیمه و عمود امامت و ولایت دانست و خاطر نشان کرد هرکس که دستش از این عمود قطع شد نتوانست دوام بیاورد و تمام کسانیکه به این عمود ولایت تکیه کردند در تمام مراحل انقلاب دوام آوردند و چیزی که در طول سالها متمادی با آیت الله هاشمی بود همین بود که ایشون خودش را از ولایت و رهبری جدا نکرند.

وی دربخش دیگر از سخنان خود به تلاش برخی از معاندان نظام جهت دو قطبی کردن جامعه و کشاندن آیت الله هاشمی در یک طرف و در مقابل مقام معظم رهبری قرار دادن وی اشاره کرد و افزود: بخاطر هوش بالای آیت الله هاشمی این افراد در کار خود موفق نشدند و ایشان میدانست که اگر از رهبری جدا شود نه تنها به خود بلکه به انقلاب که با خون دل خوردن و با آن شکنجه های قبل از انقلاب به پیروزی رسیده بود ضریه خواهد خورد و همواره ایشان در سخنانشان میگفتند که عاشق رهبری اند.

امام جمعه نیشابور خاطر نشان کرد: در حال حاضر تمام کسانی که آیت الله هاشمی را دوست داریم و فکر بلند وی را دوست داریم باید تلاش کنیم که همگان بدانند هاشمی از ولایت و امامت و رهبری و انقلاب جدا نشد و هاشمی با امام و ولایت وبا رهبری گره خورده و آیت الله هاشمی رفسنجانی گاهی نظرات متفاوتی با رهبری داشته اند ونظر خود را بیان نموده و در نهایت در عمل نظرات رهبری را انجام میدادند.

205/200

کد خبر: 722650

وب گردی

وب گردی