دلیل انفجار گلکسی نوت 7 مشکل در باتری بوده است

یک هفته قبل از بیانیه رسمی سامسونگ، یک منبع آگاه اعلام کرده که دلیل انفجار گلکسی نوت 7، مشکل در باتری بوده و ایرادی در طراحی یا بخش نرم‌افزار نبوده است.

به گزارش ایسکانیوز، در روزهای گذشته خبرهایی مبنی بر به پایان رسیدن تحقیقات روی گلکسی نوت ۷ و انفجار آن به گوشی می‌رسید، حالا منبعی آگاه یک هفته قبل از اعلام رسمی، بیان کرده که دلیل اصلی انفجار این گوشی مشکل در باتری آن بوده است.

سامسونگ پس از مشکلات پیش آمده‌ی ابتدایی اقدام به جایگزینی باتری گوشی‌های مشکل‌دار کرد، اما این کار نیز بی‌تاثیر بود و بار دیگر فبلت پرچمدار سامسونگ منفجر شد و کار به جایی رسید که این شرکت کره‌ای، تولید پرچمدار خود برای نیمه‌ی دوم سال را متوقف کرد. البته سامسونگ اعلام کرده بود که تحقیقات خود در رابطه با این مشکل را شروع کرده و ماه ژانویه نیز گزارشی کامل از آن را ارائه خواهد کرد.

حالا منبعی آگاه اعلام کرده که این گزارش یک هفته بعد یعنی روز ۴ بهمن ماه منتشر می‌شود که در واقع یک روز پیش از اعلام گزارش مالی سامسونگ است. احتمالا این بیانیه توسط که دونگ‌-جین، رئیس بخش موبایل سامسونگ قرائت خواهد شد و البته انتظار می‌رود وی در مورد اقدامات آینده‌ی سامسونگ برای پیشگیری از مشکلات مشابه، توضیحاتی ارائه دهد. همچنین این منبع آگاه اعلام کرده است که سامسونگ توانسته انفجار باتری گلکسی نوت ۷ را شبیه‌سازی کند و هیچ یک از عوامل طراحی سخت‌افزاری گوشی یا نرم‌افزار در این مشکل دخیل نبوده‌اند.

200/202

منبع: ایسنا

کد خبر: 722667

وب گردی

وب گردی