«روایت در فیلم داستانی» به چاپ سوم رسید

چاپ سوم کتاب «روایت در فیلم داستانی» (جلد اول) تألیف «دیوید بُردوِل» و ترجمه‌ی سیدعلاء‌‌الدین طباطبایی به‌زودی از سوی انتشارات بنیاد سینمایی فارابی و با همکاری انتشارات علمی ـ فرهنگی منتشر می‌‌شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، «دیوید بُردوِل»(David Bordwell) در این کتاب کوشیده تا شیوه‌‌های گوناگون روایت را در فیلم‌‌های داستانی نقد و بررسی کند. بخش اعظم کتاب به تحلیل آثار فیلم‌سازان بزرگ اختصاص یافته است. بُردوِل بر این باور است؛ شیوه‌های روایت، هریک ارزش خاص خود را دارند. او بدون هرگونه موضع‌گیری ارزشمندانه، همان‌قدر به آثار فیلم‌سازی مثل آلفرد هیچکاک توجه کرده است که به ساخته‌های ژان ـ لوک ‌گدار.
کتاب «روایت در فیلم داستانی» (جلد اول)، شامل دو بخش و هفت فصل است. فصل اول: نظریه‌های تقلیدی روایت، فصل دوم: نظریه‌های زبان‌بنیاد روایت، فصل سوم: فعالیت تماشاگر، فصل چهارم: اصول روایتگری، فصل پنجم: گناه، قتل و روایت، فصل ششم: روایت و زمان و فصل هفتم: روایت و فضا.
چاپ سوم کتاب «روایت در فیلم داستانی» (جلد اول) در 415 صفحه‌ و با قیمت 28000 تومان از سوی انتشارات بنیاد سینمایی فارابی و با همکاری انتشارات علمی ـ فرهنگی به چاپ می‌‌رسد.
501500

کد خبر: 722692

وب گردی

وب گردی