طراحی و ساخت دستگاه نمایشگر حیاتی برای کوهنوردان از سوی دانشجویان واحد علوم و تحقیقات

دستگاه «نمایشگر حیاتی برای ورزشکاران کوهنورد» از سوی دو دانشجوی مقطع کارشناسی مهندسی ورزش دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات طراحی و ساخته شد.

به گزارش ایسکانیوز، آناهیتا رحمتی نجارکلائی و لادن سادات ادهم هاشمی دو دانشجوی واحد علوم و تحقیقات و مخترع «نمایشگر حیاتی برای ورزشکاران کوهنورد» هستند که درباره این پروژه گفتند: «دمای بدن (Body Temperature)، ضربان قلب (Heart Rate) و میزان اکسیژن اشباع شده در خون (SPO2)از عوامل مهم حیاتی در بدن انسان هستند.

رحمتی با بیان اینکه در اثر کاهش و یا افزایش هریک از این عوامل، سلامتی انسان تحت‌الشعاع قرار خواهد گرفت، افزود: این عوامل از اهمیت بالایی در وضعیت جسمانی هر فرد بخصوص ورزشکاران و بیماران برخوردار هستند و به عبارت دیگر در سلامتی انسان نقش سرنوشت‌سازی را ایفا می کنند.

سادات ادهم هاشمی هم اظهار کرد: در این پروژه سعی شده است که با کمترین هزینه و با دقتی بالا بتوان سنسورهای اندازه‌گیری عوامل حیاتی بدن شامل دمای بدن، ضربان قلب و میزان اکسیژن اشباع شده در خون را در قالب دستگاهی با ابعاد بسیار کوچک و قابل حمل فراهم کنیم تا هر فردی بتواند به تنهایی و با سهولت کامل از سلامتی خود مطلع شود.

وی ادامه داد: طراحی این دستگاه به صورت دو مرحله‌ای است و اکنون دارای ابعاد بزرگتری نسبت به طرح نهایی است. در مرحله دوم این دستگاه به صورت نمایشگر مچی با کاربری آسان ساخته خواهد شد.

601/101

کد خبر: 722719

وب گردی

وب گردی