راه اندازی ارشد علوم و مهندسی جنگل در دانشگاه تربیت مدرس

در نشست شورای دانشگاه تربیت مدرس راه اندازی دوره کارشناسی ارشد علوم و مهندسی جنگل به تصویب رسید.

به گزارش ایسکانیوز، سعید مینایی مدیر دفتر برنامه ریزی، گسترش و بازنگری دانشگاه تربیت مدرس گفت: لزوم آموزش و انجام تحقیقات در خصوص زمینه های تخصصی علوم مهندسی جنگل موجب تربیت نیروی انسانی متخصص متناسب با توسعه بهره بردای از جنگل ها می شود.

وی افزود: افزایش روز افزون دیدگاه های محیط زیستی و ضرورت آموزش متخصصان به منظور حداقل کردن اثرات منفی زیست محیطی عملیات جنگل از جمله این دلایل است.

مدیر دفتر برنامه ریزی، گسترش و بازنگری دانشگاه تربیت مدرس تاکید کرد: فارغ التحصیلان این رشته می توانند طراحی کامل شبکه های حمل و نقل جنگلی، شامل خطوط ارتباطی و مسیرهای کامیون رو و مسیرهای چوب کشی و خروج مقطوعات از عرصه را به صورت بهینه انجام داده و در اجرای آن نظارت کنند.

مینایی تاکید کرد: فارغ التحصیلان این رشته می توانند در بخش اجرایی دفاتر بهره برداری و راه سازی جنگل ها و مراتع کشور در تهیه طرح های بهره برداری و اجرای آن مشغول به کار شوند.

وی در ادامه به اعضای هیات علمی مدرس رشته، ‌امکانات دانشکده، ‌برنامه درسی رشته، ‌سابقه رشته در دانشگاه تربیت مدرس و سایر دانشگاهها و نیز بررسی موضوع راه اندازی آن در کمیسیون برنامه ریزی جامع آموزشی و شورای آموزشی دانشگاه اشاره کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

205/200

کد خبر: 722744

وب گردی

وب گردی