معاون پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی :   موفقیت‌های  دانشگاه آزاد اسلامی حاصل توجه آیت الله هاشمی رفسنجانی(ره) به خرد‌جمعی و مشورت  در امور است

مراسم گرامیداشت یار دیرین امام و رهبری و رئیس فقید هیات موسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامی، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی از سوی دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان با حضور دانشگاهیان، مدیران و مسئولان سازمان‌ها و ارگان‌های استانی، عموم مردم اصفهان، حجت‌الاسلام علی عسکری معاون پارلمانی و دکتر سید علی ابطحی معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در محل مسجد واحد اصفهان(خوراسگان) برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، حجت‌‌الاسلام و المسلمین علی عسگری معاون پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی ضمن عرض تسلیت به مناسبت رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی(ره) گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی(ره) از ابتدای دوران نوجوانی و در آغاز طلبگی به علت نزدیکی منزل ایشان به منزل امام خمینی(ره) بسیاری از مباحث فقهی را از ایشان آموخت و در مکتب فکری امام خمینی(ره) پرورش یافت.

وی گفت: ایشان ویژگی‌های منحصر به ‌فردی به عنوان یک روحانی صاحب فکر و اندیشه ویژگی‌های منحصربه ‌فردی داشت به گونه‌ای که از منظر فقاهت و قرآن‌پژوهی یک چهره جامع دینی بود و از لحاظ سیاسی و اجتماعی فردی آرمان‌گرا بود و از هیچ کوششی برای تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی فروگذار نکرد.

علی عسگری با اشاره به پیام تسلیت مقام معظم رهبری به مناسبت رحلت آیت‌الله هاشمی(ره) خاطر‌نشان کرد: دوستی دیرینه ایشان با مقام معظم رهبری قدمتی 59 ساله دارد که سر‌آغاز آن در بین‌الحرمین کربلای معلی بوده و دوستی آنها از نوع برادر ایمانی و خلل‌ناپذیر بود و هرگز شرایط و نظرات متفاوت باعث جدایی این دو شخصیت بزرگ نشد.

وی افزود: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی(ره) در زمان فرماندهی کل قوا نقش بسزایی در پیشبرد اهداف جنگ و پس از آن در بازسازی تخریب‌های به جامانده از جنگ داشت و از این رو لقب سردار سازندگی فقط برازنده ایشان است.

معاون پارلمانیدانشگاه آزاد اسلامی گفت: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی(ره) سیاست‌مداری ورزیده، به روز، عمل‌گرا و واقع‌نگر بود و دنیا به ایشان به عنوان چهره‌ای جهانی و صاحب سبک در حوزه سیاست می‌نگریست اما میراث ارزشمند ایشان، اخلاق سیاسی بود که امروز باید سرلوحه سیاست‌مداران جوان کشور باشد.

وی با اشاره به پیشنهاد آیت‌الله هاشمی رفسنجانی(ره) مبنی بر تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی و حمایت امام خمینی(ره) خاطر نشان کرد: ایشان به حق پدر معنوی دانشگاه آزاد اسلامی هستند و با هدف پیشرفت علمی کشور و تربیت متخصصان بومی، دانشگاه آزاد اسلامی را تاسیس کرد و با تقویت کرسی‌های آزاد‌اندیشی در این دانشگاه، فضایی بسیار خوب برای پرورش استادان و دانشجویان و آینده‌سازان این کشور فراهم کرد.

علی عسگری گفت: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی(ره) دوست، همکار و یار و یاور همیشگی رهبری بود و نقش محوری ایشان در آماده‌سازی مجلس خبرگان و رای به رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در سال 1368 مثال‌زدنی و ستودنی است و جمله ایشان در باب آیت‌الله خامنه‌ای با این مضمون که "او رهبر من است و من رهرو" نشان از ولایت‌مداری ایشان داشت.

وی افزود: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی(ره) صاحب ذکاوت و هوش سرشار و معتقد به خرد جمعی بود و هیچ کاری را بدون مشورت و همفکری انجام نمی‌داد و موفقیت‌های امروز دانشگاه آزاد اسلامی حاصل بهای ایشان به خرد‌جمعی و همفکری و مشورت است.

معاون پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به کاندیداتوری و رد صلاحیت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی(ره) در انتخابات ریاست جمهوری سال 1392 و حواشی پس از آن خاطر‌نشان کرد: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی(ره) راه تقابل را در پیش نگرفت چون هرگونه اعتراض را به منزله برهم زددن وحدت جامعه می‌دانست و در جلسه‌ای با اعضای ستاد انتخاباتی خود گفت: هرگز منفعل نمی‌شویم و تقابل نمی‌کنیم بلکه تعامل می‌کنیم و این حرکت هوشمندانه ایشان زمینه پیروزی حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی در انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری را فراهم کرد.

وی گفت: آیت‌اللههاشمی رفسنجانی مظلومی مقتدر بود چون هرگز در مقابل هجمه‌ها راه تقابل در پیش نگرفت و همیشه هدفش اتحاد و همدلی در سطح آحاد مردم کشور بود و حضور همه اقشار در مراسم تشییع ایشان، نشان از اتحاد و قدر‌شناسی مردم از خادم و امیر کبیر زمان خود داشت.

200/202

کد خبر: 722747

وب گردی

وب گردی