‪ حجت الاسلام میرزایی: در سوگ کسی نشسته ایم  که فراگیری علم و دانش را به سراسر کشور انتقال داد

مراسم هفتمین روز رحلت جانسوز حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس فقید هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی با حضور جمع کثیری از دانشجویان،اساتید و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان غربی و مسئولین استانی و چهره های حوزوی صبح امروز در واحد ارومیه برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، این مراسم که صبح امروز در مسجد امام حسین واحد ارومیه منعقد گردید با حضور دکتر عزیزجوان پور رییس دانشگاه آزاد استان آذربایجان غربی و معاونین و روسای سایر واحد های استان آذربایجان غربی همراه بود و اقشار مختلف مردم با حضور در این مراسم و قرائت فاتحه یاد و خاطره یار دیرین امام و رهبری را گرامی داشتند.
حجت الاسلام و المسلمین رضا میرزایی مسوول نمایندگی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه های آزاد استان آیت الله هاشمی رفسنجانی را یک شخصیت تکرار نشدنی برای نظام جمهوری اسلامی دانست و افزود: مرحوم هاشمی از دوحیث بر گردن همه ما حق دارد:یکی از بابت زحماتی که به خاطر نظام متحمل شده و دیگری تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی که یک خدمت بزرگ و غیر قابل وصف برای کشور است.
حجت الاسلام میرزایی گفت:هاشمی رفسنجانی بی شک یکی از مهره های اساسی نظام برای شکل گیری نهضت اسلامی و به ثمر نشستن انقلاب اسلامی بود که همواره برای تثبیت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در کنار امام و رهبری عظیم الشان از هیچ خدمتی دریغ نمی کرد.
وی با اشاره به پیام مقام معظم رهبری در پی ارتحال آیت ا... هاشمی رفسنجانی اظهار کرد: وجود عبارات رفیق دیرین،همسنگر و همکار نزدیک،هوش وافر و سابقه 59 سال همکاری نشان از نقش کلیدی آن مرحوم در کشور ما را نشان می دهد چه بسا که ما خیلی مطالب در مورد اقدامات آقای رفسنجانی برای کشور را نمی دانیم.
مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد استان آذربایجان غربی در خصوص شخصیت آیت الله رفسنجانی گفت: بعد از ترور شخصیت هایی همچون آیت الله بهشتی،شهید رجایی،شهید باهنر و .... شخص رهبری و آیت الله رفسنجانی مغز متفکر این نظام برای پیشبرد اهداف نطام اسلامی بودند و آیت الله هاشمی رفسنجانی بعد از انقلاب برای خود کیسه بافی نکرد و همیشه در کنار رهبری با هزینه از ثروت شخصی خود،در صف اول خدمت به کشور حاضر بود.
میرزایی با انتقاد از مدیران دولتی گفت: در سوگ کسی نشسته ایم که موسس دانشگاه آزاد اسلامی است و کسی است که فراگیری علم و دانش را به سراسر کشور انتقال داد ولی متاسفانه مسوولین استان توجه چندانی به این امر ندارند امروز انتظار مشارکت بیشتری از سوی مدیران دولتی که منتصب به دولت اعتدال هستند در این مراسم را داشتیم.
حجت الاسلام و المسلمین میرزایی در ادامه سخنان خود برگزاری جنین مراسم هایی را یک تذکر برای خود و تمامی مسوولین دانست و بیان داشت: مسولین نظام جمهوری اسلامی باید حواسشان جمع باشد پرونده اعمال آنها چه بسا سنگین تر خواهد بود چرا که بحث نظام اسلامی و چگونگی عملکرد در این نظام مطرح است.
وی امام راحل، رهبری و شخص آیت ا... هاشمی رفسنجانی را نمونه بارز جان فشانی و از خود گذشتن بیان کرد و گفت: شخصیت های بزرگ نظام با تحمل رنج و سختی انواع شکنجه های روحی و جسمی ثابت کردند که می توان زیر پرچم نظام مقدس جمهوری اسلامی هم پیشرفت کرد و هم آخرت خود را خرید.
این مسئول در پایان سخنان خود با اشاره به نامه امیرالمومنین به مالک در خصوص کارگزارن گفت: مسئولین همواره باید خدا را ناظر بر اعمال خود ببینند و تمام تلاششان برای کسب رضایت خدا باشد نه خلق خدا زیرا خشنودی خدا جایگزین همه چیز است و این نکته را بدانند که تمامی رفتار های آنان آثار و تبعات اجتماعی دارد و طبق فرمایش مقام معظم رهبری هر خطای مسئولین مردم را نسبت به نظام جمهوری اسلامی ایران بدبین می کند.
200/202

کد خبر: 722753

وب گردی

وب گردی