نعمت زاده: الگوبرداری از دانشگاه آزاد اسلامی در جهت توسعه اقتصادی

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اذعان بر اینکه تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی ماحصل زحمات و اقدامات آیت الله هاشمی رفسنجانی است گفت: این دانشگاه با نیت یاری دولت در عرصه آموزش نسل جوان تاسیس شد که از این اقدام در توسعه بخش اقتصادی نیز می توان الگوبرداری کرد.

به گزارش ایسکانیوز، محمدرضا نعمت زاده در نشست شورای گفت‌وگو که امروز ٢٧ دی ماه در اتاق بازرگانی ایران برگزار شد،ضمن تسلیت به مناسبت رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی اظهار کرد:دانشگاه آزاد اسلامی ثمره تلاش و اقدامات آن مرحوم بود وتا در آموزش نسل جوان به یاری دولت بیاید ،چرا که این اعتقاد وجود داشت که دولت به تنهایی نمی تواند این مهم را انجام دهد.

وی ادامه داد: در بخش اقتصادی نیز می توان از این همیاری برای توسعه آن بهره برد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره بر نقش افراد تونمند در اقتصاد تصریح کرد: هرکدام از این افراد می توانند نقش مولد و فعالی را در اقتصاد داشته باشند و بخش خصوصی ایران به دنبال رونق فعالیت ها برود.

وی افزود: به طور مثال در استان کرمان تحولات بسیاری ایجاد شده است و به ویژه در بخش صنایع بخش خصوصی ورود کرده و در شهرک‌هایی که هیچ نداشت کارخانه درست کردند.

نعمت زاده با اشاره به نیاز کشور به افراد کارداناظهار داشت: تجربه نشان داده است که برای پیشبرد توسعه در کشور باید کار به کاردانان بخش خصوصی سپرده شود. بنده در این راستا یک لیست ۱۵۰ نفره آماده کرده و بزودی از آنها برای همکاری خواهم کرد.

وی افزود: اکنون فکر می‌کنم الگویی که در کرمان در بکارگیری بخش خصوصی به کار رفته الگوی خوبی است که می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: من معتقدم افرادی در بخش خصوصی وجود دارند که می توانند کشور را متحول کنند. به یاد دارم هاشمی رفسنجانی دانشگاه آزاد را با همین نیت به راه انداخت و گفت دولت توانایی آموزش این همه جمعیت ندارد و اکنون می بینیم که این دانشگاه دو میلیون دانشجو دارد.

نعمت زاده همچنین با اینکه اخیرا با معدن‌کاران زغال سنگ جلساتی برگزار شده گفت: تصمیات خوبی گرفته شده و قیمت ها اصلاح شده است. در مورد ذوب آهن هم انتظار می رود نظام بانکی کمک کند تا مشکل این بخش هم حل شود.

وزیر صنعت معدن و تجارت همچنین پس از اتمام نشست در جمع خبرنگاران توضیح داد: امروز در جلسه‌ای که با حضور دستگاه‌های مختلف و با ریاست وزیر اقتصاد انجام شد، گزارش خوبی از اتاق بازرگانی کرمان و استاندار آن استان از شورای استان ارائه داده شد که چه نوآوری‌هایی در جهت مدیریت توسعه در استان انجام شده است.

نعمت زاده افزود: برآورد نهایی این جلسه هم در مورد معافیت مالیاتی از محل تجدید ارزیابی‌ها مطرح شده و راهکارهایی هم ارایه شد و خوشبختانه به یک جمع‌بندی رسیدیم که در یکی دو هفته آینده کارگروهی را تشکیل داده و به آن رسیدگی می‌کنیم.

وی در پایان با نظر به اخذ عوارض برای صدور کالاهای خاص در برنامه پنجم توسعه اشاره کرد:با تصمیمات اتخاذی در برنامه پنجم توسعه پیش بینی و صحبت شده بود تا با وجود مفادآن در قانون،عوارضی از صدور مواد خام که البته تعدادآن هم زیاد نیست، وصول شودو برای تشویق صادرات، کالاها با ارزش افزوده برگردد، ولی علی‌رغم پیگیری‌ها تا به امروز نتوانسته‌ایم این پول را برگردانیم و قرار شد در جمع‌بندی‌های آتی درباره این موضوع گفت‌وگو و موانع آن پیدا شود، تا پولی که به عنوان عوارض از مواد خام برای تشویق صادرات کالاهای ارزش افزوده در نظر گرفته شده است برگردد.

402/101

کد خبر: 722788

وب گردی

وب گردی