آیت الله هاشمی رفسنجانی برای همیشه در ذهن و قلب مردم ماندگار است/ شخصیت علمی آیت الله نباید در سایه شخصیت اجتماعی و فعالیت های سیاسی ایشان بماند

حجت الاسلام و المسلمین دکتر علی رضایی با گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله هاشمی رفسنجانی، گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی فردی عملگرا و دلسوز مردم بود. برپایی مراسم تشییع جنازه آیت الله گویای مسائل بسیاری است و پیام روشنی داشت و آن اینکه هاشمی برای همیشه در ذهن و قلب مردم ماندگار است.

به گزارش ایسکانیوز، حجت الاسلام و المسلمین دکتر علی رضایی بیرجندی، قائم مقام نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بیرجند در جلسه هیات امنای استان خراسان جنوبی تاکید کرد: آیت الله هاشمی رفسنجانی قلبی بهشتی و روحی بزرگ داشت.

امام جمعه بیرجند با اشاره به فعالیت های سیاسی و فرهنگی آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: «فرهنگ قرآن» و «تفسیر راهنما» از تالیفات آیت الله، افتخاری برای جهان اسلام و جهان تشیع به شمار می آید.

وی افزود: «فرهنگ قرآن» در 30 جلد و «تفسیر راهنما» در 20 جلد همگی در دوران زندان آیت الله نگاشته شده و با سختی های متصور در زندان، ارزش این کار فرهنگی منحصربفرد بیشتر می شود. تمامی این مجلدها در دفاتری 40برگ که در زندان به سختی در دسترس ایشان قرار می گرفت، جمع آوری شده و در مرکز فرهنگ قرآن در قم و تحت نظر ایشان به چاپ رسید.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه آیت الله هاشمی رفسنجانی کیاست و هوشمندی و همه نیکی ها را جمع داشت، گفت: شخصیت علمی ایشان نباید در سایه شخصیت اجتماعی و فعالیت های سیاسی ایشان بماند.

وی افزود: با وجود تألیفات بسیار آیت الله هاشمی، ابتکاری ترین و عظیم ترین دستاورد زندگی علمی ایشان «فرهنگ قرآن» است.

دکتر رضایی در پایان ابراز امیدواری کرد دانشگاه آزاد اسلامی با قدرت و قوت بیش از پیش به فعالیت های علمی و پژوهشی خود ادامه دهد.

200

کد خبر: 722836

وب گردی

وب گردی