رییس واحد تهران مرکزی: آیت الله هاشمی  نظام  و دانشگاه آزاد اسلامی را بیشتر از خود و فرزندانش دوست داشتند

احمد شمس گفت: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی ایده ایجاد دانشگاه مردمی را داشتند و این ایده را عملی کردند چراکه ترویج علم و دانش همواره با روحیه استبدادی و دیکتاتوری و جائر بودن در تضاد است.

دکتر احمد شمس رییس واحد تهران مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی با تسلیت ارتحال آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به عموم مردم به ویژه دانشگاهیان و با توجه به نقش رئیس فقید هیات موسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامی در ایجاد دانشگاه آزاد اسلامی، به ایسکانیوز گفت: راه‌اندازی دانشگاه آزاد اسلامی مبتنی بر روحیه حرّیت، آزادطلبی و آزادی‌خواهی و برخاسته از آرمان‌های انقلاب اسلامی بود که آیت‌الله هاشمی رفسنجانی سنگ بنای آن را نهادند و تا پایان عمر پربرکت‌شان بر این دانشگاه مردمی نظارت داشتند و دلسوز آن بودند.

سرپرست واحد تهران مرکزی با بیان اینکه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در کنار امام راحل (ره) و مقام معظم‌رهبری از بنیان‌گذاران انقلاب اسلامی بودند، گفت: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی ایده ایجاد دانشگاه مردمی را داشتند و این ایده را عملی کردند چراکه ترویج علم و دانش همواره با روحیه استبدادی و دیکتاتوری و جائر بودن در تضاد است. تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی و توسعه آن در کشور، مبتنی بر این خصلت و روحیه بود که نشات گرفته از آرمان‌های جمهوری اسلامی و تفکرات آیت‌الله هاشمی رفسنجانی است.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران با بیان خاطره‌ای از آیت‌الله هاشمی رفسنجانی اظهار کرد: بنده در مقطع مدیریت قبلی در دانشگاه آزاد اسلامی روزی خدمت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رسیدم، ایشان از وضعیت به‌وجود آمده در دانشگاه آزاد اسلامی ناراحت بودند و من هم گفتم که حق دارید نگران وضع دانشگاه باشید چراکه این دانشگاه متعلق به شما و همچون فرزند شماست که ایشان در پاسخ گفتند: «دانشگاه آزاد اسلامی متعلق به نظام و مردم است اما من این دانشگاه را از فرزندانم هم بیشتر دوست دارم.»

شمس ادامه داد: من با مزاح به ایشان گفتم که اگر دخترتان فاطمه خانم که از اعضای هیات علمی واحد تهران جنوب هستند این حرف را بشوند شاید ناراحت بشوند که آیت‌الله گفتند من نظام جمهوری اسلامی و دانشگاه آزاد اسلامی را حتی بیشتر از خودم دوست دارم.

وی در ادامه گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در تفکر نظام و جامعه ریشه‌دار دارد و ان‌شاالله همچنان بالنده و توانمند سیر صعودی خود را در همه جهات ادامه خواهد داد.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی خاطرنشان کرد: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی همواره تا پایان عمرشان با اخلاص و دغدغه‌خاطر پیگیر امور کشور به ویژه دانشگاه آزاد اسلامی بودند و بنده اطمینان دارم همه اینها و دل‌هایی که ایشان را در مراسم تشییع پیکر بدرقه کردند ضامن تداوم فعالیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی خواهد بود.

200/202

کد خبر: 722850

وب گردی

وب گردی