سید رضا اکرمی: آیت‌الله هاشمی در تمامی عرصه‌های انقلاب از ابتدا نقشی پررنگ و تاثیرگذار داشت

هفتمین روز ارتحال عالم جلیل‌القدر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با حضور چشمگیر مردم قدرشناس سمنان در شرایطی در جوار مرقد مطهر امامزاده یحیی بن کاظم (ع) سمنان برگزار شد که دانشگاه آزاد اسلامی سمنان در این آیین حضوری پررنگ داشت.

به گزارش ایسکانیوز در این آیین حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید رضا اکرمی مشاور عالی وزیر کشور در امور روحانیت و رئیس شورای فرهنگی وزارت کشور در این آیین به تجلیل از مقام شامخ آن بزرگوار پرداخت و گفت: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در تمامی عرصه‌های انقلاب از ابتدا تا زمانی که در قید حیات بود نقشی پررنگ و تاثیرگذار داشت به‌طوری‌که به فرموده مقام معظم رهبری تکیه‌گاهی مطمئن برای انقلاب بود که خناسان هیچ‌گاه نتوانستند بین او و رهبری جدایی بیندازند.

وی افزود: کسانی که ناصحیح، نالایق، نامناسب و نادرست علیه ایشان گفتند و نوشتند به‌جز معاندان، منافقان و ضدانقلاب، بقیه از روی ناآگاهی و نادانی بود. برخی در حق ایشان بی‌انصافی کرده و بدون در نظر گرفتن نقش ایشان در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تعابیری غیرمنصفانه و تند به کاربردند.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری با اشاره به پیام تسلیت مقام معظم رهبری به مناسبت درگذشت این روحانی جلیل‌القدر گفت : پیام تسلیت از سوی رهبر معظم انقلاب 50 نکته ارزشمند را در برداشت، و به‌دوراز انصاف است که بازهم افرادی سخنان مخالفت آمیز بگویند و لازم است با ملاک قرار دادن بیانات رهبر فرزانه انقلاب وحدت و اتحاد ملی را حفظ کنیم.

اکرمی همچنین با اشاره به حضور گسترده اقشار مردم و مسوولان در آیین تشییع پیکر مطهر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی گفت: آیین تشییع پیکر آن مرحوم پس از تشییع پیکر مطهر بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره)، باشکوه‌ترین آیین و بسیار بی‌نظیر بود و دعایی که معظم له بر پیکر ایشان و هنگام نماز قرائت فرمودند برای هیچ‌کس خوانده‌نشده بود و بهترین دعاها بوده است.

قرائت پیام تسلیت مقام معظم رهبری، رئیس محترم ‌جمهور، نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان و استاندار سمنان به مناسبت رحلت این عالم بزرگوار از دیگر برنامه‌های این آیین بود.

هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی سمنان به همراه تنی چند از اعضای هیات علمی و گروه کثیری از دانشجویان و کارکنان این واحد دانشگاهی با حضور در این مراسم دوشادوش مردم فهیم و قدرشناس سمنان مراتب قدردانی و حق‌شناسی خود را نسبت به این یار دیرین امام راحل و مقام معظم رهبری به بهترین شکلی به نمایش درآوردند.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان و امام‌جمعه مرکز استان، استاندار سمنان، فرمانده انتظامی استان سمنان، نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی و جمع زیادی از مدیران و مسئولین دوایر اجرایی استان و شهرستان به همراه کارکنان ادارات و سایر آحاد مردم سمنان در مراسم بزرگداشت هفتمین روز درگذشت رئیس فقید مجلس خبرگان رهبری حضور داشتند که با قرائت فاتحه از خداوند منان طلب رحمت و مغفرت برای آن داشتند و مداحان وقاریان قرآن کریم نیز به یاد مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به قرائت قرآن و مدیحه‌سرایی پرداختند.

آیت‌الله اکبر هاشمی‌ رفسنجانی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام پس از عمری مجاهدت و تلاش در مسیر آرمان‌های انقلاب و اسلام ناب محمدی عصر روز یکشنبه 19 دی‌ماه دریکی از بیمارستان‌ شهدای تجریش جان به جان‌آفرین تسلیم کرد و دعوت حق را لبیک گفت. روحش شاد و یادش تا همواره تاریخ گرامی باد.

200

کد خبر: 722899

وب گردی

وب گردی