پیام وزیر ارشاد برای گردهمایی مدیران گروه های زبان و ادبیات فارسی و ایران شناسی

سیدرضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که قرار بود در گردهمایی مدیران گروه های زبان و ادبیات فارسی و ایران شناسی دانشگاه ها و مراکز علمی خارج از کشور شرکت کند به ارسال پیامی اکتفا کرد.

به گزارش ایسکانیوز، در این مراسم والی زاده نماینده وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در غیاب وی پیام ایشان را قرائت کرد:
"در آغاز علاقمند هستم سپاس خود را تقدیم عزیزانی کنم که این مجلس را آراسته اند. آنچه موجب پایداری زبان فارسی شده است نه دسترسی سرزمینی و نه سیاسی بلکه، چهره معنوی این زبان باعث شده از چین تا اروپا که در میان گویشهای مختلف حاصل عمیق ترین و معنوی ترین و زیبا ترین تنوع و دستاوردهای فرهنگی باشد.
پرداختن به زبان فارسی صرفا آموزش یک زبان نیست بلکه ارج گذاری به پیامی که در طول قرنها بذر دوستی و محبت کاشته و به هر قلمرویی که وارد شده زبان قدرتمندانه فرهنگی مدبر یعنی اهل علم و هنر بوده است و اساس هستی معنوی گردیده است.
شما استادان زبان فارسی را سفیران صلح و دوستی در سراسر جهان می دانم. فرهنگ ایرانی با زبان و مسوولانی چون شما به شیوه ای نیکو با جهان سخن می گوید. ایران از دیرباز در ایجاد ساختار فرهنگی منطقه و جهان سهم شایسته ای داشته و دارم و شما راهیان آن هستید.
جمع امروز مصداق واقعی وحدت در عین کثرت است. قریب اما خویشاوند. چند زبان اما همدل و همگی علاقمند به زبان فارسی.
جهان پرآشوب و ملال انگیز امروز نیازمند آموزه ای از آموزه های زبان فارسی است. خورشید وجود ادیبان فارسی زبان در محدوده نظام های سیاسی متوقف نمانده و جهان را مزین کرده است. "

500500

کد خبر: 722906

وب گردی

وب گردی