عراقچی: مقابله با استفاده ابزاری از حقوق بشر در دستور کار ایران است

معاون حقوقی و امور بین‌الملل وزارت امور خارجه گفت: مقابله با استفاده ابزاری از حقوق بشر در دستور کار جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش ایسکانیوز،

سیدعباس عراقچی معاون حقوقی و امور بین‌الملل وزارت امور خارجه، در نشست خبری که پیش از ظهر امروز(سه‌شنبه)در ستاد حقوق بشر قوه قضاییه برگزار شد، اظهار داشت: مقابله با استفاده ابزاری از حقوق بشر، همواره در دستور کار جمهوری اسلامی ایران و وزارت امور خارجه قرار دارد و در این رابطه، با ستاد حقوق بشر قوه قضاییه نیز همکاری داریم.

وی افزود: وزارت امور خارجه و ستاد حقوق بشر قوه قضاییه در یک مسیر مشترک باید با هجمه‌هایی که چهره نورانی جمهوری اسلامی ایران را خدشه‌دار می‌کند مقابله کنند.

عراقچی تصریح کرد: خوشبختانه بعد از حل اتهاماتی که در موضوع هسته‌ای به ایران زده می‌شد، فضای بین‌الملی جدیدی ایجاد شده است و چهره و وجهه ایران در عرصه‌های بین‌المللی تغییر کرده است.

عراقچی بیان داشت: درحال حاضر زمینه بهتری برای انجام کارهای حقوق بشری ایجاد شده است و با همکاری لازم ستاد حقوق بشر این مسیر را بهتر طی می‌کنیم و درجلسات آتی شورای حقوق بشر و مجمع عمومی سازمان ملل هماهنگی لازم را انجام دهیم.

معاون وزیر امور خارجه کشورمان در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره اینکه آیا 1+5 با ایران درباره موضوعات حقوق بشری مذاکره داشته یا خیر؟ گفت: برخلاف آنچه که تصور می‌شود باید تأکید کنم که ما درباره هیچ موضوعی غیر از موضوعات هسته‌ای مذاکره نکرده‌ایم.

وی درباره نشست امروز گفت: ما خوشبختانه در وزارت امور خارجه با ستاد حقوق بشر ارتباط تنگاتنگی داشته‌ایم تا بتوانیم چهره نورانی حقوق بشر کشورمان را به غرب نشان دهیم.

وی همچنین درباره ارائه چهارمین گزارش اجرای برجام به مجلس گفت: این گزارش آماده و به آقای بروجردی ارائه شد که قطعاً مشروح آن در اختیار رسانه‌ها قرار خواهد گرفت.

302/300

کد خبر: 722990

وب گردی

وب گردی