با مهم‌ترین ویژگی‌های اچ‌تی‌سی U Ultra آشنا شوید

اچ‌تی‌سی به تازگی گوشی هوشمند اچ‌تی‌سی U Ultra را معرفی کرده است، انتظارات زیادی از گوشی U Ultra اچ‌تی‌سی می‌رود و گفته می‌شود که این گوشی قرار است فصل جدیدی را در گوشی‌های هوشمند اچ‌تی‌سی باز کند، با این حساب برآن شدیم تا نگاهی به مهم‌ترین ویژگی‌های اچ‌تی‌سی U Ultra داشته باشیم.

به گزارش ایسکانیوز، اگر از طرفداران گوشی‌های هوشمند اچ‌تی‌سی باشید حتما گوشی اچ‌تی‌سی ۱۰ را می‌شناسید، این گوشی هوشمند که چند ماه پیش با پوشیدن رخت پرچمدار جدید اچ‌تی‌سی راهی کارزار گوشی‌های هوشمند شد، به لحاظ فنی توانست نظر منتقدان سخت‌گیر را به خود جلب کند، اما اچ‌تی‌سی نتوانست مِهر اچ‌تی‌سی ۱۰ را در دل هواداران گوشی‌های هوشمند بکارد و در نتیجه اچ‌تی‌سی ۱۰ فروش خوبی را تجربه نکرد.

از طرف دیگر حضور در صنعت موبایل به معنای تولید گوشی‌های بیشتر است و اچ‌تی‌سی نیز به خوبی درس خود را بلد است، به همین منظور شاهد رونمایی پرچمدار جدیدی با نام اچ‌تی‌سی U Ultra هستیم. با این حساب در ابتدا بهتر است ببینیم این عزیزدردانه جدید اچ‌تی‌سی چه ویژگی‌های چشم‌گیری نسبت به اچ‌تی‌سی ۱۰ دارد.

اگر بخواهیم جانب انصاف را نگه‌ داریم،‌ باید گفت اچ‌تی‌سی U Ultra نسبت به اچ‌تی‌سی ۱۰ تفاوت‌ها و ویژگی‌های زیادی را شاهد نیست اما باز هم مواردی را در این پرچمدار جدید اچ‌تی‌سی شاهد هستیم که اشاره کردن به آن‌ها خالی از لطف نیست.

اولین چیزی که بین این دو گوشی پرچمدار اچ‌تی‌سی به چشم می‌خورد، بدنه آنهاست، در اچ‌تی‌سی U Ultra بدنه فلزی به بدنه شیشه‌ای تبدیل شده است. از طرف دیگر اچ‌تی‌سی در طراحی اچ‌تی‌سی ۱۰ نشان داد که به دنبال طراحی جدیدی برای گوشی‌های پرچمدار خود است.
این امر را در اچ‌تی‌سی U Ultra و اچ‌تی‌سی U Play که نسخه خوش‌قیمت‌تر همین گوشی پرچمدار است نیز شاهد هستیم. به این ترتیب می‌توان گفت اچ‌تی‌سی قصد دارد گوشی‌های پرچمدار جدید این شرکت به لحاظ طراحی با گوشی‌هایی که در چند سال گذشته از اچ‌تی‌سی شاهد بودیم تفاوت فاحشی داشته باشد.
البته حضور پیدا کردن در قد و قواره یک گوشی پرچمدار کار چندان راحتی هم نیست و با توجه به تعداد زیادی گوشی هوشمند پرچمداری که در بازار وجود دارد باید گفت اچ‌تی‌سی راه چندان ساده‌ای را برای جلب نظر طرفداران گوشی‌های پرچمدار پیش‌رو ندارد. با در نظر گرفتن این موارد بهتر است نگاهی به سایر ویژگی‌های اچ‌تی‌سی U Ultra داشته باشیم.

صفحه‌نمایش دوم

در اچ‌تی‌سی U Ultra شاهد حضور یک صفحه‌نمایش ۵.۷ اینچی با کیفیت QHD هستیم، اما بد نیست بدانید این گوشی پرچمدار از یک صفحه‌نمایش دیگر که ابعاد کوچک‌تری دارد در قسمت بالای گوشی بهره می‌برد، این صفحه نمایش ۲ اینچی رزولوشنی برابر با ۱۶۰ در ۱۰۴۰ پیکسل دارد. به این ترتیب می‌توان گفت اچ‌تی‌سی ایده حضور این صفحه‌نمایش دوم را از گوشی‌های ال‌جی V10 و V20 فراگرفته است. این صفحه‌نمایش دوم، برای نمایش اعلان‌های، شماره‌های تماس و سایر اطلاع‌رسانی‌ها کاربرد دارد. اپلیکیشن‌ها نیز به صورت اختصاصی از این صفحه‌نمایش دوم می‌توانند بهره بگیرند.

دوربین سلفی همه‌فن‌حریف ۱۶ مگاپیکسلی

اچ‌سی‌تی هیچ‌گاه برای پرچمداران خود از لحاظ دوربین چیزی کم نمی‌گذارد، در قسمت جلوی اچ‌تی‌سی U Ultra نیز شاهد یک دوربین ۱۶ مگاپیکسلی با حالت آلترا پیکسل هستیم، این امر باعث شده است تا این گوشی به یکی از بهترین گوشی‌های پرچمدار برای گرفتن عکس‌های سلفی تبدیل شود.

به‌عبارت دیگر می‌توان گفت که دوربین جلوی اچ‌تی‌سی U Ultra با دوربین پشتی بیشتر گوشی‌های هوشمند پرچمدار هم نسل خود رقابت می‌کند. همان‌‌گونه که اشاره شد دوربین سلفی اچ‌تی‌سی U Ultra از ویژگی با نام آلترا پیکسل بهره می‌برد، این ویژگی قادر است در کنار عکس‌برداری با حالت نرمال، عکس‌هایی با رزولوشن بسیار بالا نیز بگیرد. ویژگی‌های حالت آلترا‌ پیکسل دوربین سلفی اچ‌تی‌سی U Ultra به همین‌جا ختم نمی‌شود و گفته می‌شود که در این حالت، ۴ برابر نور، نسبت به حالت معمولی بیشتر جذب می‌شود. این امر باعث خواهد شد تا دوربین جلوی اچ‌تی‌سی U Ultra در عکس‌برداری در محیط‌های کم‌نور و تاریک نیز حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد.

دوربین حرفه‌ای ۱۲ مگاپیکسلی در قسمت پشت گوشی

اچ‌تی‌سی U Ultra در قسمت پشت نیز به لحاظ دوربین چیزی کم و کسر ندارد و یک سنسور ۱۲ مگاپیکسلی قدرتمند را در پرچمدار جدید اچ‌تی‌سی شاهد هستیم.

اچ‌تی‌سی ادعا می‌کند که دوربین به خدمت گرفته شده در پشت گوشی اچ‌تی‌سی U Ultra نسبت به اچ‌تی‌سی ۱۰ بهینه‌سازی‌هایی را شاهد بوده است. در این دوربین شاهد حضور سنسور آلترا پیکسل ۲ هستیم، این سنسور با قدرت جذب بالای نور خود، عکس‌های بسیار واضحی را در محیط‌هایی با نور کم می‌گیرد. در کنار این سنسور حرفه‌ای شاهد حضور فوکوس خودکار لیزری، قابلیت تشخیص خودکار فاز، ثبات نوری تصویر (OIS) و دیافراگم f/.1.8 در دوربین اچ‌تی‌سی U Ultra هستیم. ابعاد پیکسل‌های دوربین پشت این گوشی پرچمدار نیز 1.55µm است. در مجموع می‌توان گفت همان‌‌گونه که اشاره کردیم، مشخصات فنی دوربین‌های حاضر در اچ‌تی‌سی U Ultra بر روی کاغذ چیزی کم و کسر ندارد، اما باز هم باید این دوربین‌ها در عمل آزمایش شود تا بتوان نظر نهایی را در خصوص آن صادر کرد.

پخش صدا با کیفیت بسیار بالا

اچ‌تی‌سی U Ultra به لحاظ سخت‌افزاری از تجهیزات حرفه‌ای برای پخش صدا بهره می‌برد اما در کمال تاسف در این گوشی شاهد جک هدفون نیستیم.

طرفداران اچ‌تی‌سی به خوبی می‌دانند که اچ‌تی‌سی همیشه به کیفیت صدای بالا در گوشی‌های پرچمدار خود اهمیت زیادی می‌دهد و اچ‌تی‌سی U Ultra نیز کیفیت صدای بسیار خوبی دارد. فناوری بوم‌ساند با اسپیکرهای های‌فای که ساخت دست خود اچ‌تی‌سی است باعث شده تا اچ‌تی‌سی U Ultra به لحاظ کیفیت پخش صدا نیز حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد. در کنار امکان پخش صدا، اچ‌تی‌سی در U Ultra توجهی ویژه‌ای به ضبط صدا نیز داشته است، جالب است بدانید در پرچمدار جدید اچ‌تی‌سی شاهد حضور چهار میکروفن‌، برای ضبط صدا با کیفیت هرچه بیشتر هستیم. ویژگی‌های صوتی اچ‌تی‌سی U Ultra به همین جا ختم نمی‌شود و در این گوشی پرچمدار شاهد ویژگی‌ هستیم که اچ‌تی‌سی آن را Usonic می‌نامد، گفته می‌شود این ویژگی کمک می‌کند تا امواج صوتی از داخل هدست، به گوش داخلی کاربر منتقل شود.

بزرگان صنعت موبایل رفته رفته جک هدفون را از گوشی‌های هوشمند تراز اول خود حذف می‌کنند، این امر باعث شده است تا اچ‌تی‌سی نیز در U Ultra قید جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون را بزند. به این ترتیب برای اتصال هدفون‌‌هایی که به جک ۳.۵ میلی‌متری مجهز هستند چاره‌ای به غیر از استفاده از تبدیل جک ۳.۵ میلی‌متری به یو ‌اس‌بی نوع سی ندارید. ناگفته نماند که اچ‌تی‌سی فکر این جای کار را نیز کرده است و یک اِیرفون‌ یو‌ سونیک که از درگاه ارتباطی یو‌اس‌بی نوع سی بهره می‌برد را در بسته‌بندی اچ‌تی‌سی U Ultra قرار داده است.

دستیار صوتی هوشمند سِنس کامپَنیون در اچ‌تی‌سی U Ultra خودنمایی می‌‌کند

سلاطین موبایل، دستیارهای صوتی هوشمند اختصاصی خود را برای خدمت رسانی به کاربران در گوشی‌های تراز اول ساخت دست خود تدارک دیده‌اند. اچ‌تی‌سی نیز برای اینکه از قافله عقب نماند در اچ‌تی‌سی U Ultra از دستیار هوشمند ساخت دست خود که آن را با نام سنس کامپنیون (Sense Companion) می‌شناسیم استفاده کرده است. این دستیار هوشمند رفتارهای کاربر را زیر نظر گرفته و از آنها درس می‌گیرد این امر باعث می‌شود در دراز مدت انجام کارهای مختلفی با گوشی‌همراه از دوش کاربر برداشته شود و بر گردن دستیار صوتی هوشمند بیافتد. در این زمینه برای مثال می‌توان به اضافه کردن یک قرار ملاقات یا یادآوری برای انجام کارها توسط دستیار صوتی هوشمند اشاره کرد.

سنس کامپنیون به خوبی صدای کاربر را می‌شناسید و با شنیدن تُن صدای وی، قفل گوشی را باز می‌کند. اگر از طرفداران فناوری‌های جدید باشید حتما به خوبی می‌دانید که گوگل در گوشی‌های پیکسل خود از دستیار هوشمند بسیار کارآمدی استفاده می‌کند. بد نیست بدانید، اچ‌تی‌سی U Ultra نیز به راحتی قابل تعامل با دستیار هوشمند ساخت دست گوگل است. ناگفته نماند که دستیار هوشمند، سنس کامپنیون در ابتدای عرضه اچ‌تی‌سی U Ultra در این گوشی هوشمند حضور ندارد و اچ‌تی‌سی وعده داده است تا در آپدیت‌های بعدی این دستیار هوشمند را به گوشی پرچمدار جدید خود اضافه کند.

حضور شیشه در بدنه پرچمدار اچ‌تی‌سی خودنمایی می‌کند

طرفداران سینه‌چاک اچ‌تی‌سی به خوبی می‌دانند که اچ‌تی‌سی در پرچمداران سابق خود از فلز برای طراحی و ساخت بدنه این گوشی‌ها استفاده می‌کرد اما همان‌گونه که اشاره شد در اچ‌تی‌سی U Ultra شاهد حضور شیشه در بدنه گوشی هستیم. اچ‌تی‌سی مدعی است رنگ‌های به کار رفته در بدنه گوشی اچ‌تی‌سی U Ultra در طی چند لایه با جنس شیشه‌ای بدنه این گوشی ترکیب شده‌اند. سپس نیز شیشه در دو طرف گوشی و کناره‌های آن حالت گرفته است. به لحاظ رنگ‌بندی نیز اچ‌تی‌سی برای پرچمدار جدید خود خوش‌سلیقگی به‌ خرج داده و اچ‌تی‌سی U Ultra را در رنگ‌های آبی، سفید و مشکی شاهد خواهیم بود. گفته می‌شود که در بعضز از کشورها نیز این گوشی جدید با رنگ صورتی روانه بازار شود.

نسخه آنلاک شده، اچ‌تی‌سی U Ultra هم اکنون در بازارهای جهانی با قیمتی حدود ۷۴۹ دلار پیش‌فروش می‌شود. اچ‌تی‌سی وعده داده است تا این گوشی زیبا خوش‌ترکیب، اواخر زمستان امسال راهی بازار شود. به این ترتیب باید دید اچ‌تی‌سی U Ultra می‌تواند آبروی اچ‌تی‌سی را خریده و از پس گوشی‌های پرچمدار تادندان مسلح سال ۲۰۱۷ بربیاید یا اینکه سرنوشت تلخ پرچمداران سابق اچ‌تی‌سی در انتظار پرچمدار جدید این شرکت نیز خواهد بود.

200/202

منبع: فارنت

کد خبر: 723010

وب گردی

وب گردی