مسعود سلطانی فر: برجام باعث شد در ورزش تعامل بیشتری با جامعه بین المللی داشته باشیم

وزیر ورزش و جوانان کشورمان از اینکه تا هفته آینده تکلیف انتخابات یک فدراسیون دیگر مشخص خواهد شد، ابراز خوشحالی کرد.

به گزارش ایسکانیوز، مسعود سلطانی‌فر پس از برگزاری انتخابات فدراسیون کاراته و انتخاب فرجی به عنوان رئیس اظهار داشت: خدا را شکر می‌کنیم که کمتر از دو ماه و نیم افتخار خدمت رسانی به مردم را داشته‌ایم، به قول‌های خود عمل کرده و تاکنون انتخابات چهار فدراسیون را برگزار کردیم. هفته آینده نیز با برگزاری انتخابات فدراسیون کارگری در کمتر از سه ماه تکلیف پنج فدراسیون بلاتکلیف را مشخص خواهیم کرد.

وی افزود: فدراسیون کاراته باتوجه به ظرفیت‌هایی که دارد، از جنبه‌های مختلف برای ورزش ایران مهم است. کاراته در ایران طرفداران زیادی دارد، اما متأسفانه در یک سال و نیم گذشته بنا به دلایلی با سرپرست اداره می‌شد. البته من باید از زحمات طباطبایی که در کنار مسئولیت مجموعه ورزشی آزادی این فدراسیون را هم اداره می‌کرد، تشکر کنم، اما خودمان هم بهتر می‌دانیم اداره فدراسیون با سرپرست تا اداره آن با رئیس تفاوت زیادی دارد.

وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: در چند ماه اخیر حرف و حدیث‌های فراوانی مبنی بر تأخیر در برگزاری انتخابات فدراسیون کاراته مطرح شده بود، اما ما بر اساس قولی که داده بودیم تکلیف این فدراسیون را مشخص کردیم تا یکی دیگر از فدراسیون‌های بلاتکلیف ما رئیس خود را بشناسد.

سلطانی‌فر در خصوص انتظاراتش از کاراته گفت: انتظار ما از این رشته این است که در المیپیک 2020 مدال‌های خوشرنگی را برای ورزش ایران کسب کند و این مهم نیز قابل وصول است.

وزیر ورزش و جوانان در پاسخ به اینکه هاشمی رئیس فدراسیون تیراندازی برکناری خود را سیاسی دانسته است، اعلام کرد: ما تنها در فدراسیون تیراندازی یک حکم قانونی را اجرا کرده‌ایم و دیگر به این حرف و حدیث‌ها توجهی نمی‌کنیم.

وی در خصوص ورود برخی رؤسای فدراسیون‌ها به فعالیت‌های سیاسی گفت: امیدوار هستیم این فعالیت‌های سیاسی خارج از فدراسیون، مشکلی برای فدراسیون‌ها ایجاد نکند تا آن رشته‌ها دچار مشکل نشوند.

سلطانی‌فر در پاسخ به این سؤال که باتوجه به عملکرد ضعیف فدراسیون تکواندو در المپیک و مسابقات جام جهانی وزارت ورزش واکنشی به این عملکرد نشان خواهد داد یا نه، اظهار داشت: ما این مسئولیت را به حوزه معاونت قهرمانی واگذار کرده‌ایم تا گزارشی از عملکرد این فدراسیون تهیه کرده و در اختیار من قرار دهند.

وزیر ورزش و جوانان در خصوص اختلافات کی‌روش و برانکو که فوتبال را به چالش کشیده و فدراسیون فوتبال هم در حل این چالش ناتوان نشان داده است، تصریح کرد: این مسائل به فدراسیون فوتبال مربوط است و باتوجه به اینکه توان حل این مشکل را دارند، آن را به فدراسیون واگذار کردیم. امیدواریم فدراسیون فوتبال بتواند هرچه زودتر این مشکل را حل کند.

وی درباره انتخاب عضو پنجم هیئت مدیره باشگاه استقلال خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم با برطرف کردن مشکل قانونی عضو پنجم هیئت مدیره باشگاه استقلال را نیز انتخاب کنیم.

سلطانی‌فر در خصوص مشکلات مالی باشگاه استقلال و پرسپولیس گفت: بدهی‌های سنگین این دو باشگاه برای دوره‌های گذشته است و دلیل آن نیز به دلیل عدم ارائه گزارش و اظهارات مالیاتی بوده است. من با رئیس سازمان امور مالیاتی صحبت کرده‌ام و امیدوارم در جلسه‌ای با حضور مدیران این دو باشگاه و رئیس امور مالیاتی در این خصوص به نتایج مثبتی دست یابیم.

وزیر ورزش و جوانان در پاسخ به این سؤال که در آستانه یک سالگی برجام تأثیر آن را بر ورزش چطور می‌بیند، اظهار داشت: برجام در کنار تأثیرات مثبتی که در اقتصاد مالی و سرمایه‌گذاری داشته و به مرور نیز شاهد نتایج آن هستیم، باعث شده در ورزش نیز تعامل بیشتری با جامعه بین‌المللی داشته باشیم و فرصت‌هایی برای ورزش کشورمان ایجاد کنیم. ما امیدوار هستیم ظرف یکی دو سال آینده میزبان رویدادهای بین‌المللی و جهانی مختلف ورزشی در کشور باشیم و بتوانیم در مجامع بین‌المللی کرسی‌های بیشتری کسب کنیم. این مسئله باعث رشد و شکوفایی ورزش کشورمان خواهد شد. متأسفانه ما در هفت هشت سال گذشته از حق میزبانی مسابقات مختلف محروم بودیم که امیدواریم با برگزاری مسابقات بین‌اللملی جهانی در تهران به سمت رشد و توسعه بیشتر ورزش کشور حرکت کنیم.

604/601

کد خبر: 723046

وب گردی

وب گردی