محمد نصیری : فیدل کاسترو به من لقب اسطوره کوبا داد

دارنده 10 مدال طلا و نقره وزنه برداری ایران گفت: فیدل کاسترو رئیس جمهوری فقید کوبا به من لقب 'سامسون' یکی از اسطوره های این کشور را داد.

به گزارش ایسکانیوز، محمد نصیری روز سه شنبه در نشست مجمع سالانه هیات وزنه برداری چهارمحال و بختیاری افزود: سامسون در کوبا یک شخصیت اسطوره ای بود که هر گاه موهایش بلند می‌شد، قدرتش نیز افزایش می یافت و بدون موی سر او قدرتی نداشت.
وی گفت: وقتی در مسابقات جهانی 1973به خاطر سر وزن آمدن موهایم را تراشیدم در حدود 10 دقیقه 4 مدال طلا گرفتم و با هر وزنه‌ای که می‌زدم 2 تا 5 کیلوگرم رکورد جهان را می‌شکستم کاسترو به من این لقب را داد.
این المپین طلایی ایران در دوره های المپیک افزود: آن زمان فیدل کاسترو به من لقب سامسون داد و به ورزشکاران اعلام کرد که ورزشکار ایران حتی اگر موهای سرش را هم کوتاه کند به اندازه سامسون قدرت دارد.
نصیری یادآور شد: در آن سالها برای نخستین بار در 2 ضرب ، رکورد جهان را شکستم این به دلیل تمرین زیادی بود که داشتم.
این قهرمان سالهای گذشته المپیک گفت: در ایران وزنه بردارانی چون محمود نامجو و جعفر سلماسی افتخارات بزرگی آفریند و نسل جوان وزنه برداری ایران نیز ادامه دهنده راه این بزرگان است.
وی گفت:اکنون کشتی و وزنه برداری ایران جزء دو رشته مهم و مدال آور ایران هستند و بهتر است در استانها بر روی این دو رشته سرمایه گذاری شود.
به گفته وی، چهارمحال و بختیاری با توجه به ارتفاع بالا و آب و هوا و جوانان مستعد می تواند یکی از قطب های اصلی ورزش وزنه برداری شود.
دبیر فدراسیون وزنه برداری جمهوری اسلامی ایران نیز گفت: این رشته در سال 95 در حدود 90مدال در رده های سنی مختلف در مسابقات بین المللی کسب کرده است.
غلامرضا سیاهپور افزود:کسب دو مدال طلا در المپیک نشان داد این رشته همواره یکی از رشته های مدال آور در المپیک برای ایران بوده است.
وی گفت: در دیدار سر زده وزیر ورزش و جوانان در چند روز اردوی تیم ملی وزنه برداری وزیر قول های مساعد برای حمایت از این رشته را داد.
در این مجمع مهران رئیسی نافچی سرپرست تیم ملی وزنه برداری به عنوان رئیس هیات وزنه برداری چهارمحال و بختیاری انتخاب شد.

604/601

کد خبر: 723067

وب گردی

وب گردی