عون: اسرائیل از سرگرم شدن جهان به بحران‌های منطقه بهره برداری می‌کند

رئیس‌جمهور لبنان ضمن تأکید مجدد بر لزوم حل سیاسی بحران سوریه گفت: اسرائیل از مشغول بودن جهان به بحران‌های منطقه برای گرفتن حقوق فلسطینی‌ها و تجاوز به حاکمیت همسایگانش بهره‌برداری می‌کند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه خبری العهد لبنان، میشل عون، رئیس‌جمهور لبنان در سخنانی گفت: ما برنامه‌هایی را در نظر گرفته‌ایم تا لبنان نقش مثبت خود را در عرصه بین المللی بازیابد و برخی از این برنامه‌ها در مرحله اجرا هستند.

وی گفت: نگرانی برخی گروه‌ها از قانون "نسبیت" درباره انتخابات بی‌مورد است. نخستین اولویت ما برگزاری انتخابات پارلمانی براساس قانون جدیدی است که به همگان اجازه مشارکت را بدهد.

میشل عون ضمن تأکید مجدد بر لزوم حل سیاسی بحران سوریه گفت: لبنان به تنهایی نمی‌تواند بار آوارگان سوری را به دوش بکشد.

وی از کشورهای دیگر خواست براساس منافع مردمشان اقدام کنند؛ چراکه پیامدهای آوارگی تمامی کشورها را تهدید می‌کند.

میشل عون تأکید کرد: ما از هر طرحی که به حل بحران سوریه انجامد استقبال می‌کنیم. سیاست‌های بین المللی اوضاع خاورمیانه را به اینجا کشانده است، در نتیجه باید برای خاموش کردن آتش بحران وارد عمل شد؛ چراکه این آتش به تدریج دامن کسانی را خواهد گرفت که آن را برافروخته‌اند. سازمان ملل نیز برای حفظ صلح و امنیت بین المللی و حل درگیری‌ها براساس قوانین تلاش کرده است. مردم جهان برای آزادی از شر قدرت‌های سلطه‌جو به این نهادها دلبسته‌اند.

وی گفت: لبنان به فلسطین توجه دارد. فلسطین با قطعنامه سازمان ملل به دو بخش تقسیم شد که یک بخش برای فلسطینی‌ها و بخش دیگر برای اسرائیلی‌هاست، اما اسرائیلی‌ها در بخش دیگر نیز طمع کردند و فلسطینی‌ها را بیرون راندند.

میشل عون تأکید کرد: اسرائیل از مشغول بودن جهان به بحران‌های منطقه برای گرفتن حقوق فلسطینی‌ها و تجاوز به حاکمیت همسایگانش بهره‌برداری می‌کند.

وی گفت: بهار عربی به لغو چشم‌اندازهای تمدن و ریخته شدن خون بی‌گناهان منجر شد و به جای اینکه بهار عربی باشد به جهنم اعراب تبدیل شد.

منبع: ایسنا

306/300

کد خبر: 723083

وب گردی

وب گردی