مراسم بزرگداشت یار دیرین امام و رهبری، حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی با حضور امام جمعه پل سفید، توحیدی فرماندار، دکتر خادمی رئیس واحد، معاونین دانشگاه، مسئولین ادارات مختلف، فرماندهان سپاه پاسداران و نیروی انتظامی شهرستان، اعضای محترم شورای شهر، اساتید، کارکنان و دانشجویان در نمازخانه دانشگاه آزاد اسلامی واحد سوادکوه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز از سوادکوه، در این مراسم پس از قرائت آیاتی از کلام الله مجید، حجت الاسلام قربانی امام جمعه پل سفید ضمن تسلیت درگذشت جانسوز آیت الله هاشمی رفسنجانی با اشاره به فرازهایی از متن پیام تسلیت مقام معظم رهبری از خدمات ایشان پیش از انقلاب، در زمان حیات، رفاقت و همراهی با مقام معظم رهبری و فعلاً خلاء وجودیشان ایراد سخن کرد. ایشان همچنین با توجه به جایگاه ایران در جامعه جهانی و اینکه در آستانه انتخابات هستیم گفت: یکی از میراث آیت الله هاشمی وحدت بود که ما باید به آن عمل کرده و این وحدت را حفظ کنیم. وی از دیگر خصایص هاشمی را قانون گرایی، عملگرایی، مدیریت در زمان جنگ، صلح و سازندگی دانست که همچنین مفسر قرآن و از مفاخر حوزه های علمیه بود.

امام جمعه پل سفید دیگر میراث تفکرات آیت الله هاشمی را تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی با هدیه اولیه حضرت امام (ره) دانست و بیان داشت: دانشگاه آزاد اسلامی تاکنون زمینه تحصیل جوانان این کشور در دور افتاده ترین نقاط را فراهم کرده، ضمن اینکه با توسعه تحصیلات تکمیلی مانع از مهاجرت نخبگان گردید. وی همچنین خاطر نشان کرد به گواهی جلسات شورای فرهنگ عمومی، دانشگاه آزاد اسلامی در بعد مسائل فرهنگی نیز سرآمد دیگر دانشگاه هاست.

مدیحه سرایی و نوحه خوانی مصطفی زارع از مداحان اهل بیت و پذیرایی از عزاداران از دیگر بخش های این مراسم بود.

200

کد خبر: 723181

وب گردی

وب گردی