مرگ دردناک ٢ کودک کار میان شعله‌های آتش

دو کودک کار که بعد از پایان شیفت اول کاری‌شان برای استراحت به اتاق پدر رفته بودند، زنده‌زنده در آتش سوختند و جان دادند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از شرق این دو کودک که اهل افغانستان هستند، بعد از اینکه شیفت اول کاری خود را به پایان رساندند، برای اینکه کمی استراحت کنند، به اتاقکی رفتند که پدرشان در آنجا استراحت می‌کرد. آنها می‌خواستند بعد از چند ساعت دوباره سر کار خود برگردند که با انفجار اتاقک در آتش سوختند و جان خود را از دست دادند.
گزارش این مرگ دردناک روز گذشته به بازپرس ویژه قتل تهران اعلام شد و مطابق آن مأموران خبر دادند دو کودک هفت و هشت‌ ساله که برادر بوده‌اند، در آتش‌سوزی مشکوکی که در یک گاراژ اتفاق افتاده است، جان خود را از دست داده‌اند. همچنین پدر این دو کودک که برای نجات فرزندانش اقدام کرده بود، نیز سوخته و به وسیله اورژانس به بیمارستان انتقال یافته است.
زمانی که پلیس تحقیقات خود را درباره زندگی این کودکان شروع کرد، متوجه شد دو کودک افغانستانی برادران هفت و هشت‌ساله هستند. آنها از سنین بسیار پایین شروع به کار کرده و در منطقه‌ای به نام غنی‌آباد کار می‌کردند. این کودکان هر روز صبح از محل زندگی‌شان پیاده به راه افتاده و به سمت بیابان‌های اطراف غنی‌آباد می‌رفتند و در آنجا با حمل چرخ‌دستی‌های بسیار سنگین به جمع‌آوری ضایعات مشغول می‌شدند. همچنین متوجه شدند این دو برادر براساس برنامه روزانه‌ای که داشتند، حدود ساعت ١٠ صبح بعد از پایان شیفت اول کاری دوباره با پای پیاده چندین ساعت راه می‌پیمودند تا به محل کار پدرشان که یک گاراژ بود، برسند.
این تحقیقات نشان داد پدر دو کودک در گاراژ کارگری می‌کرده است. او از طریق کاری که پسرانش انجام می‌دادند، هزینه مواد مخدر خود و یکی از همسرانش را تأمین می‌کرده است.
اما این همه واقعیت دردناک زندگی این دو کودک نبود. همچنین مشخص شد پدر خانواده چندین سال قبل با دو زن ازدواج کرده و این دو برادر از دو مادر جداگانه هستند و همسران مرد هر کدام در یک اتاق زندگی می‌کنند. البته آن‌طور که مأموران متوجه شدند، درحال‌حاضر پدر دو کودک فقط یک همسر دارد و همسر دیگرش که به شدت به مواد مخدر اعتیاد داشت، برای ترک به یکی از کمپ‌های ورامین برده شده و مدتی بود که در آنجا بستری بود اما پدر خانواده همچنان به مواد مخدر اعتیاد داشت. تحقیق از پدر خانواده درباره اینکه آتش‌سوزی چطور اتفاق افتاد، از سوی مأموران انجام شد. او که به دلیل سوختگی به درستی نمی‌توانست صحبت کند، گفت: بچه‌ها ساعت چهار صبح برای کار به غنی‌آباد می‌رفتند و ساعت ١٠ بعد از اینکه شیفت کاری‌شان تمام می‌شد، به گاراژی که من در آنجا کار می‌کردم، می‌آمدند. در گاراژ اتاقکی بود که من برای استراحت از آن استفاده می‌کردم و بچه‌ها وقتی می‌آمدند، به آنجا می‌رفتند تا چند ساعتی بخوابند. روز حادثه هم هوا سرد بود. یک بخاری گازی داشتیم که در اتاق روشن می‌کردیم. بخاری روشن بود که بچه‌ها وارد اتاقک شدند تا کمی بخوابند. هنوز ساعتی نگذشته بود که من متوجه انفجار شدید و بعد هم آتش‌سوزی در اتاق شدم. به سمت بچه‌ها دویدم که آنها را نجات دهم. هنوز بچه‌ها داشتند فریاد می‌زدند و من صدایشان را می‌شنیدم. تنشان داشت می‌سوخت اما شعله‌های آتش‌ آن‌قدر زیاد بود که من نتوانستم کار زیادی بکنم و در همین حال بود که خودم هم سوختم. مردم برای کمک آمدند اما کار از کار گذشته بود.
مأموران آتش‌نشانی که برای مهار آتش‌سوزی در محل حاضر شده بودند، به پلیس گزارش دادند بخاری به یک کپسول گاز متصل بوده و کپسول نیز در داخل اتاق بوده و منفجر شده است.
همچنین عباسی، سخنگوی اورژانس تهران، درباره این حادثه گفت: در پی تماس با اورژانس اعلام می‌شود که یک انبار واقع در منطقه غنی‌آباد آتش گرفته و بلافاصله نیروهای اورژانس به همراه سه دستگاه آمبولانس در محل حاضر می‌شوند.
سخنگوی اورژانس تهران با اشاره به فوت دو کودک در میان شعله‌های آتش می‌گوید: پس از خاموش‌شدن آتش از سوی نیروهای سازمان آتش‌نشانی، مشخص می‌شود دو کودک در حریق این انبار، زنده‌زنده سوخته و جان داده‌اند. پدر آنها نیز که برای کمک حاضر شده، دچار سوختگی شدید شده و اکنون در بیمارستان بستری است.
گفتنی است، با توجه به مشکوک‌بودن این حریق و اعلام موضوع به پلیس، بازپرس ویژه قتل تحقیقات خود را در این رابطه آغاز کرده است و پرونده این آتش‌سوزی به دادسرای امور جنایی ویژه قتل فرستاده شد. این گزارش حاکی است بازپرس ویژه قتل تحقیقات خود را درخصوص مرگ این دو کودک آغاز کرده است.

700700

کد خبر: 723225

وب گردی

وب گردی