تجاری‌سازی گرافن در منسوجات هوشمند/ انعطاف پذیری و استحکام بالا

یکی از شرکت‌های فعال در بخش محصولات گرافنی، اقدام به تأسیس شرکت جدید کرده است تا با استفاده از این شرکت، فرآیند وارد شدن گرافن به منسوجات هوشمند را تسریع کند.

به گزارش ایسکانیوز، یک شرکت نوپا که با هدف تسریع تجاری‌سازی غشاء منسوجات تقویت شده با گرافن، تأسیس شده، فرصت‌های جدید در بازار منسوجات هوشمند ایجاد کرده است. این شرکت توسط دایرکتا پلاس (Directa Plus) راه‌اندازی شده‌است.

به مجرد راه‌اندازی شرکت دایرکتا تکستایل سولوشنز (DTS، ۶۰ )درصد از سهام شرکت اسموتک با قیمت ۶۰ هزار یورو توسط شرکت دایرکتا پلاس خریداری شد؛ شرکتی که در بخش محصولات گرافنی فعالیت دارد.

جیولیو سیزارئو، مدیرعامل شرکت دایرکتا پلاس تصریح کرد: تأسیس DTS یک گام مؤثر در مسیر برنامه راهبردی ما بوده و قدمی دیگر در اجرای برنامه کسب و کار ما است.

گرافن ماده‌ای جادویی مشتق از گرافیت است. این ماده هدایت الکتریکی بالایی داشته و در عین انعطاف‌پذیری، از استحکام قابل توجهی نیز برخوردار است.

براساس این داد و ستد، دایرکتا پلاس به‌عنوان تنها تأمین کننده محصولات گرافنی برای شرکت نواررزین خواهد بود. این گرافن برای تولید غشاء استفاده شده که توسط شرکت DTS تجاری‌سازی خواهد شد. نوارزین به‌صورت انحصاری غشاء تقویت شده با گرافن را برای شرکت DTS تأمین می‌کند و همچنین از فروش مستقیم آن به شرکت‌های دیگر برحذر شده‌است.

نوارزین کارخانه‌ای است که در شمال ایتالیا قرار دارد و قادر است سالانه ۷۷ میلیون متر محصول تولید کند. این شرکت در اعمال لایه نازک و غشاء روی با هدف ایجاد ویژگی خاصی در آن تخصص دارد. این لایه‌ها به‌منظور ایجاد خاصیت ضدآب یا افزایش قابلیت تنفس در منسوجات اعمال می‌شود.

در ابتدای سال جاری، دایرکتا پلاس با یک شرکت تولیدکننده ادوات ورزشی همکاری مشترکی آغاز کرد و در نهایت این دو شرکت ورود اولین محصول ورزشی تقویت شده با گرافن را به بازار اعلام کردند.

204/200

کد خبر: 723234

وب گردی

وب گردی