رییس‌ جمهوری:  ایران همواره در کنار مردم سوریه خواهد بود

رییس جمهوری در دیدار نخست وزیر سوریه، با تبریک موفقیت‌ها و پیروزی‌های اخیر ملت سوریه در نبرد با تروریست‌ها، گفت: آزادسازی حلب این پیام را برای جهان داشت که مردم سوریه قادرند از سرزمین خود در برابر تروریست‌ها به خوبی دفاع کنند و گروههای تروریستی و حامیان آنها، هرگز در رسیدن به اهداف خود موفق نخواهند بود.

به گزارش ایسکانیوز،حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز یکشنبه در دیدار «عماد محمد دیب خمیس» با اشاره به اینکه امروز باید از این فرصت مناسب برای ادامه مبارزه با تروریست ها به خوبی استفاده کنیم، گفت: هدف همه دوستان سوریه این است که با بازگشت صلح و ثبات به این کشور، مردم به راحتی بتوانند برای آینده خود تصمیم بگیرند.

روحانی آزادسازی حلب و برقراری آتش‌بس را دو گام مهم در راستای برقراری صلح و ثبات در سوریه دانست و اظهار امیدواری کرد که اجلاس آستانه قزاقستان شروعی برای مذاکرات واقعی سوری – سوری بوده و نتیجه آن دستیابی به نقطه مطلوب برای مردم آن کشور باشد.

رییس‌ جمهوری با بیان اینکه دشمنان منطقه هرگز تصور نمی‌کردند که این موفقیت‌ها در سوریه حاصل شود، گفت: دولت، ملت و رهبری معظم ایران، همواره در کنار مردم سوریه بوده و خواهند بود، چرا که مردم سوریه با تروریست‌های متجاوز که در مسیر باطل هستند مبارزه می‌کنند و دستور اسلام و قرآن، حمایت از حق و ایستادگی در برابر باطل است.

روحانی با اشاره به اینکه اگر تروریست‌ها و حامیان آنها پیروز می‌شدند، یک مسیر خطرناک و سرنوشتی نامعلوم برای منطقه بوجود می آمد، خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران و سوریه از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی روابطی دوستانه داشته‌اند و ما به این روابط متعهد خواهیم ماند.

رییس‌ جمهوری مناسبات ایران و سوریه را عمیق و تأثیرگذار عنوان کرد و بر ضرورت استفاده از فرصت‌ها و ظرفیت‌های موجود برای توسعه، تحکیم و تقویت همه جانبه همکاری‌ها و روابط تهران – دمشق تأکید کرد.

«عماد محمد دیب خمیس» نخست وزیر سوریه نیز در این دیدار ضمن ابلاغ تسلیت رییس‌ جمهور، دولت و ملت سوریه بخاطر ارتحال آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به دولت و ملت ایران، گفت: پیروزی حلب در واقع نتیجه پایداری و استقامت ملت و فداکاری‌های ارتش سوریه و حمایت‌های بی‌دریغ جمهوری اسلامی ایران و رهبری معظم انقلاب اسلامی از سوریه بود.

نخست وزیر سوریه تأکید کرد: امروز دولت و ملت سوریه عزم راستین دارند تا در برابر تروریست‌ها با هر عنوانی ایستادگی کرده و امنیت را به کشور بازگردانند.

عماد خمیس با اشاره به اینکه سوریه از همه راه‌ها و ابتکارعمل‌ها برای بازگرداندن ثبات و امنیت و به نتیجه رسیدن مذاکرات سوری – سوری استقبال می‌کند، اظهار امیدواری کرد: نتیجه مذاکرات آستانه رسیدن به راه حلی برای بازگشت ثبات و امنیت به سوریه و مبارزه حقیقی با تروریست‌ها برای رسیدن به پیروزی نهایی باشد.

نخست وزیر سوریه با اشاره به نقش با اهمیت و تأثیرگذار جمهوری اسلامی ایران در راستای ایجاد صلح و ثبات در منطقه، بر ضرورت توسعه و تحکیم مناسبات و روابط استراتژیک دو کشور در همه زمینه‌ها تأکید کرد.

عماد خمیس همچنین خواستار فعال شدن کمیسیون مشترک همکاری‌های دو کشور و حضور بخش خصوصی ایران برای انجام پروژه‌های گوناگون در سوریه شد.

300/302

کد خبر: 723247

وب گردی

وب گردی