تهران-ایسکانیوز:وزیر امور خارجه ایران خواستار توجه سازمان های بین المللی به ویژه یونسکو در حفظ و صیانت از حریم انسان ها، اعتقادات مذهبی آنان و ابنیه تاریخی و مذهبی به عنوان میراث مشترک بشری در مناطق جنگ زده، بحران خیز و تحت سیطره تروریست ها شد.

به گزارش اداره کل دیپلماسی رسانه ای وزارت امورخارجه، خانم «استر کونیش لاروش» رییس جدید دفتر منطقه ای یونسکو در تهران و نماینده یونسکو نزد جمهوری اسلامی ایران و ترکمنستان امروز (شنبه) با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و اعتبارنامه خود را تقدیم کرد.

ظریف در این دیدار با اشاره به فعالیت های یونسکو در حوزه های آموزشی، علمی و فرهنگی، بر اراده جمهوری اسلامی ایران در گسترش همکاری های متقابل در حوزه های تخصصی یونسکو در ابعاد دوجانبه، منطقه ای و بین المللی تاکید کرد.

وزیر امور خارجه افراط گرایی و خشونت را از چالش های بزرگ جهانی برشمرد و خواستار توجه سازمان های بین المللی به ویژه یونسکو در حفظ و صیانت از حریم انسان ها، اعتقادات مذهبی آنان و ابنیه تاریخی و مذهبی به عنوان میراث مشترک بشری در مناطق جنگ زده، بحران خیز و تحت سیطره تروریست ها شد.

خانم «استر کونیش لاروش» رییس جدید دفتر منطقه ای یونسکو در تهران و نماینده یونسکو نزد جمهوری اسلامی ایران و ترکمنستان نیز در این دیدار با اشاره به همکاری های خوب جمهوری اسلامی ایران و یونسکو ابراز امیدواری کرد این همکاری ها تقویت شده و استمرار یابد.
کد خبر: 72327

وب گردی

وب گردی