«برگرد مرا ببین» یک اجرای محیطی در جشنواره تئاتر

نمایش «برگرد مرا ببین» به عنوان اثری چند رسانه‌ای و با درون مایه‌ای عاشقانه در بخش محیطی سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر اجرا می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، نمایش «برگرد مرا ببین » نوشته گروهی و کار سعید بهنام هانیکی، شیرین فرشباف ، نسیم ریاحی به عنوان کاری از گروه "کارما " در بخش محیطی جشنواره تئاتر فجر اجرا می‌شود.

بازیگران این نمایش پانیبال شمون ، محسن رستگار، نیلوفر ندایی ،مارال عبادی هستند.

سعید بهنام هانیکی به روابط عمومی سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر گفت: این نمایش به صورت کار چند رسانه‌ای اجرا و از شیوه‌های تجسمی و ویدئو آرت نیز در این اجرا استفاده می‌شود . همچنین اجراهای محیطی مبتنی بر مکان اجرایی است و ما برای اجرا این نمایش گالری آریانا را انتخاب کرده‌ایم. این نمایش نیز بر اساس و با توجه به مکان اجرایی خود چیده شده است .

کارگردان نمایش «برگرد مرا ببین» در ادامه بیان کرد: از آنجا که نمایش‌های محیطی باید به معضلات اجتماعی و جامعه بپردازند، ما نیز در ارتباط با مخاطب خود این مساله را به تصویر می‌کشیم و داستان نمایش «برگرد مرا ببین» نیز به مساله عشق و عاشقی می‌پردازد؛ مساله‌ای که ممکن است هر یک از مخاطبان ما با این مقوله به نوعی آشنایی داشته باشند و آن را از نزدیک، لمس و تجربه کرده باشند و دغدغه تماشاگران نیز باشد.

هانیکی درباره شیوه اجرایی خود بیان کرد: این نمایش برگرفته از داستانی فرانسوی است به نام «سخن عاشق» که به صورت مشترک به همراه گروه کارگردانی ما دراماتوژی شد .

هانیکی افزود: این نمایش پرستاری عاشق را به مخاطبان نشان می‌دهد که در موقعیت‌های جهان شمول و مختلف قرار می‌گیرد. بر اساس همین، تصاویری الهام بخش چه از نظر نمایشی و چیدمان تصویری را به تماشاگران نشان می‌دهد . این داستان کاراکتری عاشق پیشه را در موقعیت‌های حسی و زمانی مختلف برای تماشاگران تصویر می‌کند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: به عقیده من نمایش‌های محیطی در طول سال خیلی کم اجرا می‌شوند و این مساله فقط به جشنواره‌ای 10 روزه ختم

می‌شود. باید مسئولان ذیربط توجه بیشتری به این مساله داشته باشند و بها دهند. ما شاهد نمایش‌ها و شیوه‌های اجرایی مدرن در بخش‌های صحنه‌ای و کلاسیک زیادی در طول سال هستیم . امیدوارم در مورد نمایش‌های محیطی نیز این امر تحقق یابد.

سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به دبیری سعید اسدی طی روزهای 1 الی 12 بهمن ماه در تهران برگزار می‌شود.

502

کد خبر: 723283

وب گردی

وب گردی