برگزاری مراسم ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی در واحد طبس

به همت دانشگاه آزاد اسلامی واحد طبس مراسم بزرگداشت حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی (ره) با حضور امام جمعه ، معاون سیاسی اجتماعی معاونت استانداری و فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، معاون سیاسی اجتماعی معاونت استانداری و فرمانداری ویژه شهرستان طبس در آئین بزرگداشت آیت الله هاشمی رفسنجانی (ره) گفت: اگر آیت الله رفسنجانی امروز در بین ما نیست؛ اما افکار و محبوبیت ایشان دردل همه هست.

سعید برقی به جمعیت میلیونی شرکت کننده در مراسم تشییع یار دیرین امام و رهبری اشاره کرد و افزود: علیرغم تهمت ها؛ حمله ها و… به رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام؛ مردم برای این شخصیت والای انقلاب سنگ تمام گذاشتند و نمونه ان را در طبس و در این مکان می بینیم که مردم اینگونه و با شکوه؛ فوج فوج جمعیت در مراسم ترحیم این عزیز شرکت می کنند.

وی تصریح کرد: مسیر انقلاب همواره لغزنده و خطرناک است و می بایست با احتیاط حرکت کنیم.

برقی به پیام رهبر معظم انقلاب برای تسلیت و بزرگداشت آیت الله هاشمی اشاره کرد و گفت: جمله به جمله این پیام بسیار پر مفهوم و حجت را بر همه تمام کرد و سربازی ولایت حکم می کند که تابع باشیم و اگر تریبونی دستمان امد نباید هر حرفی را بزنیم که متاسفانه دیدیم در سالهای اخیر چقدر تهمت و افترا به ایت الله رفسنجانی وارد شد.

معاون سیاسی فرمانداری ویژه طبس تاکید کرد: مگر قرار بر این است چون تریبون داریم باید هر حرفی را بزنیم!؟ و شنیدیم که امام جمعه محترم نیز به زیبایی مطرح کردند که کسانی که به مرحوم آقای هاشمی اهانت کردند باید در محضر خدا توبه کنند و ازروح حضرت ایت الله حلالیت بطلبند.

وی گفت: دشمنان مشغول به کار هستند و خوب است که این مجالس در طبس و بر محوریت امام جمعه محترم بر وحدت و انسجام مردمی نیز کمک میکند.

برقی خاطرنشان کرد: همه انهایی که ادعای سربازی رهبری داریم؛ نباید از رهبری سبقت بگیریم و ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی و تکریم رهبر فرزانه انقلاب اسلامی تجربه ای بشود و بماند که حواسمان باشد.

وی همچنین افزود: احتیاط را داشته باشیم که دشمن دنبال دو قطبی کردن است و برای خنثی کردن ان گام برداریم.
محمد جواد زنجانی طبسی، مسئول امور فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی واحد طبس و امام جمعه موقت طبس ، دراین مراسم درسخنانی با اشاره به دوره ی ابتدایی زندگی پیامبراکرم ص درمبارزه با کفار ومشرکان گفت:دراین دوره کسانی که به پیامبرمی پیوندند ویژگیهایی دارندکه افراد ازصمیم دل وبا اختیار واگاهی به پیامبر میگرویدند,کسانی که به پیامبرایمان اوردند افراد مقاومی دراینده بودند,مبانی فکری را مستقیما ازپیامبرگرفتند,تاپیامبر زنده بود مطیع محض بودند وهمین که پیانبرازدنیارفت برخی بریدند وبرخی پابرجاماندند,بعدازرحلت پیامبر بسیاری ازانها اسلام را تفسیرشخصی کردند که سقیفه یکی اراین موارداست.
امام جمعه موقت طبس گفت:ایامامیتوانیم ایت الله رفسنجانی دراین زمان کم تحلیل کنیم؟شخصیتی که بیش از۷۰ سال در حال مبارزه بود میتوانیم دراین زمان کم تحلیل کنیم؟انهایی که با یک پیامک مبخواهند همه ی شخصیت ایشان را تحلیل کنند. کاردرستی نمیکنند
زنجانی خاطرنشان کرد: آیت اله هاشمی دردوران مبارره قبل ارانقلاب ودوران پیروزی ,دردوران مبارزه با منافقین,دردوره ریاست جمهوری, دوران دفاع مقدس و …همه و همه قابل تحلیل است.
زنجانی اظهار داشت:ایت الله رفسنجانی یکی ازشخصیتهائی است که قبل ازانقلاب فدایی امام است وبعدارانقلاب نیز همینطور که درجمع دانشجویان علنی اعلام میکنند رهبری عشقم است”درجایی میگوید درروی زمین دونفرمثل من ورهبری نیستند.

وی افزود: امروزهمه نشان دادند مردم قدردان روحانیت هستند که چنین درزیرجنازه ی او غوغا میکنند,امروزباید دم از افکار رفسنجانی بزنیم.وبرمحور اتحاد حرکت کنیم.
حجت الاسلام زنجانی طبسی در پایان گفت :خانواده وی انچنان حکیمانه عمل کردند که نگذاشتند دشمن سوء استفاده کنند.

205/200

کد خبر: 723426

وب گردی

وب گردی