بعد از سه سال، فروش اکس باکس وان هنوز به نیمی از فروش پلی  استیشن 4 نرسیده است

بر کسی پوشیده نیست که صنعت بازی های ویدیویی، درآمد کلانی برای فعالان این حوزه به ارمغان می آورد؛ در واقع این صنعت، امروزه ارزشی معادل 91 میلیارد دلار یافته که در این میان، کنسول های بازی سهمی 25 میلیارد دلاری از آن را به خود اختصاص داده است.

به گزارش ایسکانیوز، ارزش 25 میلیارد دلاری، سبب می شود تا کمپانی هایی مانند سونی و مایکروسافت از هیچ تلاشی برای کنار زدن یکدیگر دریغ نکنند و به دائماً به دنبال تصاحب بخش بیشتری از بازار باشند. حالا بنابر گزارش تازه ای، کنسول اکس باکس وان توانسته با پشت سر گذاشتن سال 2016 میلادی به فروش قابل تحسین 26 میلیون واحدی دست یابد؛ رقمی که البته در برابر فروش 55 میلیونی پلی استیشن 4، بسیار ناچیز جلوه می کند.

فروش کنسول مایکروسافت با معرفی کنسول اکس باکس وان اس طی سال جاری میلادی، با افزایش قابل توجهی مواجه شد و پلتفرم نسل هشتمی مایکروسافت توانست برای چند ماه پیاپی، پلی استیشن 4 را از منظر فروش پشت سر بگذارد.

مایکروسافت نیز می گوید که فصل پاییز خوبی را پشت سر گذاشته؛ اما هیچ یک از این موفقیت ها سبب نشده تا اکس باکس وان کماکان با فاصله زیادی از رقیب ژاپنی خود جا نمانده باشد.

در سال 2016، سونی هدست واقعیت مجازی پلی استیشن وی آر را نیز به بازار عرضه کرد که مسلماً بسیاری از کاربران را به خرید پلی استیشن 4 مجاب خواهد کرد. در همین حال، اگرچه مایکروسافت از هدست هایی رونمایی کرده که قرار است با اکس باکس سازگاری داشته باشند، هنوز مشخص نیست که این هدست ها با کنسول فعلی سازگاری دارند یا برای بهره گیری از آنها باید منتظر عرضه کنسول اکس باکس اسکورپیو باشیم.

گفتنی است ؛ اگرچه از سوی منابع قابل اعتماد منتشر شده، اما رسماً از سوی مایکروسافت به تایید نرسیده است و نمی توان از صحت دقیق آنها اطمینان داشت. اما بنابر آمارهای مختلفی که طی سال های گذشته از سوی موسسات آماری و کمپانی های مختلف ارائه شده اند، فروش 26 میلیون واحدی چندان دور از ذهن به نظر نمی رسد.

منبع: دیجیاتو

205/200

کد خبر: 723521

وب گردی

وب گردی