سومین نشست مسئولان کمیته فرهنگی فدراسیونهای ورزشی کشور برگزار شد

سومین نشست مسوولان کمیته فرهنگی فدراسیونهای ورزشی کشور با حضور معاون فرهنگی آموزش و پژوهش وزارت ورزش و جوانان با عنوان تبیین پیوست نگاری فرهنگی صبح امروز در محل فدراسیون جانبازان و معلولان برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر عبدالحمید احمدی در ابتدای سخنانش به تاثیرات فرهنگی اجتماعی ورزش در بخشهای مختلف جامعه اشاره کرد و گفت: ورزش بی شک یکی از مولفه‌های اثر گذار در ابعاد مختلف زندگی مردم است که این اثر گذاری می‌تواند مثبت باشد یا منفی. با این رویکرد برای افزایش اثر گذاری مثبت ورزش می بایست نگاه عمیق و گسترده تری به برنامه ها و فعالیتهای ورزشی داشته باشیم.

معاون فرهنگی، آموزش و پژوهش وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه این نشست ها با هدف تبادل اطلاعات، هم افزایی و استفاده از دانش صاحبنظران فرهنگی کشور پیگیری می شود خاطر نشان ساخت: باید از فدراسیون هایی که در این حوزه های فرهنگی و اجتماعی فعال هستند الگو گرفته شود و به بخش های دیگر ورزش تعمیم داده شود.

او تاکید کرد ورزش در بخش های سیاسی ،اجتماعی ،تربیتی و اقتصادی بسیار مورد توجه است ضمن اینکه نمی توان از تاثیرات فرهنگی ورزش در ابعاد داخلی و بین المللی غافل بود بنابراین فدراسیون های ورزشی باید نگاه جامع فرهنگی به ورزش را در ابعاد مختلف داشته باشند.

او در ادامه سخنانش به بخش هایی از برنامه های فرهنگی این معاونت اشاره کرد و در این خصوص به تشریح برنامه های دهه فجر پرداخت.

معاون وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه برای ایام الله دهه فجر برنامه های ویژه ای تدارک دیده شده است از فدراسیون های ورزش ی خواست تا در این رویداد ملی حضورموثر داشته باشند.

وی همچنین به جلساتی که در خصوص نماز ‌با همکاری ستاد اقامه وزارت ورزش و جوانان، فدراسیون ها و باشگاه های ورزشی برگزار شده اشاره کرد.

آیین پاسداشت ارزشهای پهلوانی از دیگر مباحثی بود که دکتر احمدی به آن اشاره کرده و بیان کرد: این مورد از جمله مواردی است که توسط مقام معظم رهبری مورد تاکید قرار گرفته است بنابراین ستاد مربوطه تشکیل شده است و ما هم با هدف ترویج ارزش های پهلوانی و معنوی ورزش، فعالیتهای مان را در این حوزه گسترده تر، پیگیری کنیم.

او در خصوص اقدامات صورت گرفته در بخش پاسداشت شهدای ورزش کشور توضیح داد که این اقدام از سال ۹۴ با همکاری فدراسیون های ورزشی آغاز شد.

معاون وزیر در ادامه گفت:هم اکنون دو فدراسیون پذیرای پیکر پاک شهدای گمنام هستند. این در حالی است که اکثریت فدراسیون های ورزش ی برنامه های خوبی برای پاسداشت یاد شهدای جامعه ورزش داشته اند.

در ادامه این نشست مسوولان فرهنگی فدراسیون های تکواندو و جانبازان و معلولان گزارشی از اقدامات صورت گرفته در حوزه فرهنگ ارائه کردند و آقای دکتر بنیانیان نیز در خصوص پیوست نگاری فرهنگی در ورزش سخنرانی کرد.

604

کد خبر: 723547

وب گردی

وب گردی