لاریجانی مطرح کرد:حمایت قاطع ایران از ملت و دولت سوریه

رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با نخست وزیر سوریه بر حمایت قاطع ایران از ملت و دولت این کشور تاکید کرد.

به گزارش ایسکانیوز، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی ظهر امروز در دیدار با عماد خمیس نخست وزیر سوریه و هیأت همراه، ضمن تبریک پیروزی های اخیر دولت و ملت سوریه در حلب و تاکید بر اینکه ایران و سوریه در یک مسیر راهبردی قرار دارند گفت: این پیروزی ها نشان از این است که ملت سوریه از توان مناسبی برخوردار است.

رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه این مطلب گفت: ما با مذاکرات قزاقستان مخالف نیستیم اما باید منافع ملت سوریه و حفظ تمامیت ارضی در اولویت باشد.

عماد خمیس، نخست وزیر سوریه نیز ضمن قدردانی از تبریک ریاست مجلس شورای اسلامی برای پیروزی حلب گفت: ایران همواره حامی ملت و دولت سوریه بوده است و البته این حمایت ها از جانب ایران در سایه اصالت و تمدن دینی و فرهنگ و روابط تاریخی دو کشور عجیب نیست.

نخست وزیر سوریه ضمن قدردانی از نقش پررنگ و سازنده موضع گیری های دکتر لاریجانی درباره سوریه و پیروزی حلب تصریح کرد : پیروزی های اخیر حلب نتیجه تلاش و مجاهدت دو کشور بود و این پیروزی علاوه بر اینکه برای ملت سوریه است پیروزی ملت ایران نیز تلقی می شود.

وی ادامه داد: این پیروزی را مدیون پایداری ملت سوریه و ارتش و حمایت های جمهوری اسلامی ایران و برادران ایرانی خود هستیم و مفتخریم که در مقوله مبارزه با تروریسم در یک سنگر واحد قرار داریم.

عماد خمیس تأکید کرد: این هماهنگی مشترک در تاریخ به عنوان نقطه ای درخشان در روابط ممتاز دو کشور باقی می ماند و ما به شما اطمینان می دهیم که راه مبارزه با تروریسم و مقابله با چالش ها را با رایزنی با شما ادامه می دهیم.

نخست وزیر سوریه درباره موضوع آتش بس نیز گفت: آتش بس نشان از قدرت دولت سوریه است، البته ما نسبت به کلیه طرح ها استقبال می کنیم تا از این رهگذر، پیروزی را محقق و ثبات را به ارمغان بیاوریم.

وی خاطر نشان کرد: امیدواریم مصوبات نشست آستانه نیز منجربه ثبات و امنیت در همه اراضی سوریه شود تا در پی این موضوع، ارتش بر همه اراضی سوریه تسلط پیدا کنند.

خمیس همچنین تاکید کرد: همکاری با ایران در همه ادوار اولویت ما است این نگاه مربوط به روزهای سخت فعلی نیست بلکه ما همواره به دنبال توسعه روابط با ایران هستیم.

300/300

کد خبر: 723550

وب گردی

وب گردی