مراسم ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی در واحد  رودهن برگزار شد

مراسم ارتحال  آیت الله هاشمی رفسنجانی با حضور هیات رئیسه و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، حجت الاسلام محمد ابراهیم سراج امام جمعه موقت بخش رودهن با بیان این نکته که ارزش وجودی همه انسان ها به خدماتی است که به اسلام، نظام و مردم انجام می دهند، گفت: شخصیت والای مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی به دلیل همین خدمات ارزشمند است.

به گزارش ایسکانیوز، امام جمعه موقت بخش رودهن رمز پیروزی انقلاب اسلامی را در قدرت ایمان و اراده پولادین حضرت امام (ره) وحضور مردم و کسانی که یار و یاور وی بود دانست و افزود: آیت الله هاشمی یار و همراه بنیانگذار انقلاب اسلامی بود.

وی ادامه داد: مرحوم هاشمی درهفت مرحله، چهل وسه ماه از عمر خود را در زندان ساواک گذراند و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و در دوران دفاع مقدس نیز به دلیل قدرت و مدیریتی که داشت از سوی حضرت امام (ره) فرماندهی جنگ را برعهده گرفت و از نیروهای بسیار موثر دردفع دشمن متجاوز بود.

نماینده نهاد مقام رهبری در دانشگاه های شرق استان تهران یکی از چشمگیر ترین خدمات ارزشمند آیت الله هاشمی را همراهی با مقام معظم رهبری دانست و افزود: تجلیل از شخصیت هاشمی تجلیل از 59 سال همراهی باامام ومقام معظم رهبری است.

سراج یکی دیگر از خدمات شایسته این عالم برجسته را تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی دانست و اظهار داشت: امروز میلیون
ها دانشجو به همراه هزاران استاد و کارمند، به برکت این اقدام به تلاش علمی موثری مشغول هستند ونقش مهمی در پیشرفت علم وفرهنگ و ارزشهای دینی درجامعه اسلامی ما ایفا می کنند و همه این افتخارات مرهون هوش وافر این اندیشمند بزرگ است که با پیشنهاد وی و تایید حضرت امام (ره) وکمک مالی معظم له این مجموعه علمی عظیم شکل گرفت و منشا خدمات و برکات زیادی شد.

درابتدای این مراسم وبعد ازتلاوت آیات کلام الله قرآن مجید محمود صفری رئیس دانشگاه آزاداسلامی واحد دماوند ضمن تسلیت به مناسبت درگذشت آیت الله هاشمی به همین مناسبت شعری دروصف آیت الله هاشمی سرودند و مراسم با مداحی مداحان اهل بیت آقایان رضا عبدالله بیگی و کربلایی مجید حسن زاده یاد این اندیشمند گرانقدر گرامی داشت. پس از سخنرانی با قرائت فاتحه به روح آن عزیز از دست رفته مراسم پایان یافت.

در خاتمه نقی شجاع رئیس واحد رودهن از حضور تمامی شرکت کنندگان در مراسم هفتمین روز درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی تشکر کرد.

205/200

کد خبر: 723551

وب گردی

وب گردی