جهانگیری: اگر روستاها آباد نشوند مشکلات شهرهای بزرگ انباشت می شود

معاون اول رئیس جمهوری گفت: اگر نتوانیم برای توسعه و آبادانی روستاها راهکاری پیدا کنیم مشکلات در شهرهای بزرگ انباشت خواهد شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی معاون اول ریاست جمهوری، اسحاق جهانگیری بعداز ظهر امروز-چهارشنبه- در دیدار با مجمع نمایندگان شهرستان های اطراف تهران افزود: با توجه به ارتباط و نزدیکی شهرستان های استان تهران با پایتخت، باید هر برنامه و طرحی برای رفع معضلات با در نظر گرفتن این موضوع بطور جامع، کلان و همه جانبه انجام شود.
جهانگیری با بیان اینکه مشکلات این شهرستان ها بخاطر بزرگی و اهمیت تهران همواره مغفول واقع شده است، اظهارداشت: متاسفانه طی سالهای گذشته امکانات و زیرساخت ها در شهرستان های اطراف تهران متناسب با مهاجرت ها و افزایش جمعیت توسعه نیافته است .
معاون اول رئیس جمهوری بر برنامه ریزی جامع با محوریت استانداری تهران برای پیشبرد طرح ها و رفع دغدغه های مردم شهرستان های استان تهران در حوزه بهداشت و درمان،‌ راه و شهرسازی و صنعت تاکید کرد و افزود: بطور قطع اگر زیرساخت های لازم نظیر قطار شهری میان تهران و شهرستان های اطراف ایجاد شود،‌ دیگر شاهد تردد هزاران خودرو در محورهای مواصلاتی نخواهیم بود و به تبع آن از میزان آلودگی هوا در پایتخت کاسته خواهد شد.
معاون اول رییس جمهور برنامه های دولت و کمبود اعتبار و منابع مالی را یادآور شد و در عین حال گفت: دولت تلاش خواهد کرد تا مصوبات سفرهای رییس جمهور به این مناطق را مطابق زمان بندی اعلام شده اجرا کند تا از مشکلات مردم این شهرستان ها کاسته شود.
رئیس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی با اشاره به اینکه برای جلوگیری از رشد بی رویه شهرهای بزرگ و شهرستان های اطراف کلان شهرها راهی جز آباد کردن شهرستان های کوچک و روستاها نداریم ،‌خاطرنشان ساخت : دولت برای این مهم لایحه دو فوریتی برای برداشت یک و نیم میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی به مجلس شورای اسلامی ارایه کرد اما متاسفانه این لایحه با وجود حمایت رهبر معظم انقلاب هنوز به تصویب مجلس نرسیده است.
وی درباره ایجاد صنایع جدید در اطراف تهران نیز گفت: با توجه به مصوبه دولت و لزوم صیانت از محیط زیست تنها صنایع دانش بنیان سازگار با الزامات زیست محیطی اجازه خواهند داشت تا در شعاع 120 کیلومتری پایتخت راه اندازی شوند.
در این جلسه هاشمی استاندار تهران گزارشی از طرحها و برنامه های دولت در حوزه مسکن مهر، آبرسانی و فاضلاب،‌ ساخت بیمارستان و راه و حمل و نقل ارایه کرد و گفت:‌ طرحهای مصوب شده در سفرهای استانی دکتر روحانی رئیس جمهور به این شهرستان ها محقق خواهد شد.
در این جلسه نمایندگان شهرستان های اطراف تهران بطور جداگانه با طرح مسایل حوزه های انتخابیه خود لزوم حل مشکلات مردم را یادآورد شده و خواستار اهتمام بیشتر دولت برای رفع معضلات و تکمیل زیر ساخت ها شدند.

300/300

کد خبر: 723569

وب گردی

وب گردی