مدیرعامل موسسه علمی آموزشی ذهن نو:کار آفرینی و اقتصاد مقاوتی با چرتکه های آموزشی

مدیر عامل موسسه علمی آموزشی ذهن نو با اشاره به این که، در حال حاضر حدود پنج هزار دانش آموز تحت آموزش با چرتکه قرار دارند، گفت: چرتکه ای که کودکان با آن آموزش می بینند توسط ۱۰ خانواده کارآفرین و با مواد اولیه داخلی در کشور تولید می شود و هیچگونه ارزبری ندارد.

به گزارش ایسکانیوز، نعمت میرزایی مدیر عامل موسسه علمی آموزشی ذهن نو روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در این خصوص گفت: آموزش محاسبات ذهنی با چرتکه ویژه کودکان و دانش آموزان بین ۵ تا ۱۲ سال است که با آموختن آ‹ به راحتی بتوانند محاسبات ریاضی را انجام دهند.
وی با اشاره به این که، در این شیوه آموزشی، کودکان می توانند با استفاده از انگشتان دو دست، مهره های چرتکه را حرکت داده و دو نیم کره مغز خود را فعال کنند، افزود: در این روش آموزشی حس شنوایی، بینایی و لامسه کودک فعال می شود و زمینه رشد کودکان را در تمامی زمینه ها فراهم می کند.
میرزایی، توسعه و بهبود عملکرد نیم کره های چپ و راست مغز، افزایش مهارت های نظارتی، سرعت در محاسبات ذهنی، اعتماد به نفس، تشکیل فرکانس موج بتا در مغز، مهارت های تحلیل و منطقی، تخیل و خلاقیت و افزایش قدرت ذهن را از فواید یادگیری با چرتکه عنوان کرد.
وی با اشاره به این که، محاسبات ذهنی به عنوان ابزاری برای کمک به بهبود نمرات ریاضی کودکان نیست، گفت: آموزش چرتکه به پرورش ذهن کودکان کمک می کند تا خوب گوش کنند و مطالب را درک کنند، خوب تصور و تصویرسازی کنند، جزئیات را بتوانند حفظ کنند، کار را با سرعت و دقت انجام دهند، بر روی یک کار تمرکز کنند و از همه مهم تر با مشکلات مقابله کنند.
وی افزود: این سیستم آموزشی از کشور ژاپن گرفته شده و حدود چهار سال است که توسط این موسسه وارد کشور شده است و در حال حاضر در استان های تهران، خراسان رضوی، گیلان و سمنان توسط مربیان متخصصان آموزش داده می شود.
مدیر عامل موسسه علمی آموزشی ذهن نو با اشاره به این که، در حال حاضر حدود پنج هزار دانش آموز تحت آموزش با چرتکه قرار دارند، گفت: چرتکه ای که کودکان با آن آموزش می بینند توسط ۱۰ خانواده کارآفرین و با مواد اولیه داخلی در کشور تولید می شود و هیچگونه ارزبری ندارد.البته این مطابق خواست رهبر معظم انقلاب هم می باشد که فرمودند اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل.
وی در خصوص دوره های آموزشی با چرتکه اظهار داشت: هر ترم آموزشی با چرتکه ۱۰ جلسه است که هر هفته دانش آموزان ۹۰ دقیقه آموزش می بینند و والدین نیز در خانه می بایست روزی ۳۰ دقیقه با کودکان خود آموزش های فراگرفته را کار کنند.
میرزایی با اشاره به این که، نیازمند حمایت های معنوی وزارت آموزش و پرورش برای گسترش این شیوه آموزشی در کشور هستیم گفت: از دولت انتظار داریم موسسات و تولیدکنندگان آموزشی را حمایت کنند و با پرداخت وام و سهمیه مواد اولیه برای تولید وسایل مورد نیاز این موسسات را یاری کنند.

101

کد خبر: 723575

وب گردی

وب گردی