تاثیر حادثه ساختمان پلاسکو  بر بازار پوشاک ایران

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک گفت: در صدد هستیم تا اقداماتی که بتواند جایگزین مناسبی برای بازار از دست رفته باشد انجام دهیم.  

ابوالقاسم شیرازی، رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک درباره حادثه ساختمان پلاسکو که در روز جاری رخ داد، گفت: این امر بی تاثیر بر بازار پوشاک نیست و به طور قطع تاثیر سهمگینی را در این بازار از خود بر جای خواهد گذاشت.

وی در ادامه اظهار کرد: در صدد هستیم تا اقداماتی که بتواند جایگزین مناسبی برای بازار از دست رفته باشد انجام دهیم.

شیرازی در خصوص اقداماتی را که جهت جبران بازار پوشاک انجام خواهد شد، افزود: در این خصوص باید گفت که تنها خسارت جانی قابل جبران نیست و باقی خسارت از طرق مختلف و نیز با تلاش و کمک های دولت جبران خواهد شد.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه خسارت مالی ایجاد شده بسیار زیاد است اما با کمک های صنف پوشاک، مسئولین اتاق اصناف و اتحادیه ها ضرر ایجاد شده به طور حتم جبران می شود.

وی با بیان اینکه ساختمان پلاسکو به عنوان بزرگترین مرکز تولید و پخش پوشاک بود، گفت: در این زمینه می بایست تدابیری اتخاذ شود تا کسبه ای که از این به بعد دارای مکانی جهت تولید و پخش نیستند جهت ادامه فعالیت های خود از محل جدید استفاده کنند.

شیرازی درباره سرمایه های موجود در هر واحد گفت: آمار دقیقی را در این خصوص نمی توان ارائه داد اما به صورت برآوردی هر واحد بین 150 تا 200 میلیون تومان به طور میانگین دارای سرمایه بودند.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک در پایان اظهار کرد: علاوه بر سرمایه های موجود در هر واحد اسناد بهادار و استاد دریافتی وجود داشته که تمام این ها از بین رفته و تعداد کلانی از چرخ های خیاطی هم از بین رفته است.

101/401

کد خبر: 723710

وب گردی

وب گردی